یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
بخش تخصصی کتب حوزه پلیس در کتابخانه مرکزی خراسان شمالی افتتاح شد

خراسان شمالی- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته نیروی‌انتظامی و با هدف اطلاع‌رسانی و افزایش خودآگاهی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بخش تخصصی کتب حوزه پلیس در کتابخانه مرکزی بجنورد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، به مناسبت هفته نیروی انتظامی ظهر یکشنبه با حضور سردار سعید مطهری‌زاده، فرمانده نیروی انتظامی و مهدی اریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی بخش تخصصی کتب حوزه پلیس در کتابخانه مرکزی آیت الله مهمان نواز بجنورد افتتاح شد.
 
نقش برجسته کتابداران به عنوان مروجان دانایی در جامعه
 
مطهری‌زاده بیان کرد: کتابداران به عنوان مروجان آگاهی و دانش در جامعه نقش برجسته دارند و با کار ارزشمند خود به عنوان محافظین میراث مکتوب در سنگر فرهنگی رسالتی عظیم برعهده دارند.
 
وی با اشاره به اهمیت کتاب و کارکرد کتابخانه‌های عمومی افزود: ما به عنوان نیروی انتظامی تلاش می‌کنیم بستر امنی برای بهره‌گیری مردم از این ظرفیت فراهم کنیم، زیرا در بستر امن است که استعدادها شکوفا می‌شود و آحاد جامعه به عنوان سرمایه اجتماعی، در مسیر ترقی و تعالی هرچه بیشتر پیش می‌روند و اینگونه نقشه‌های شوم دشمنان نقش بر آب می‌شود.
 
مطهری زاده در ادامه ضمن بازدید از کتابخانه و تشکر از همکاری و تعامل خوب اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: استقبال از برنامه‌های فرهنگی و همکاری نیروی انتظامی استان برای شرکت تمام پرسنل و مشارکت خانواده‌های آنها مورد توجه دانست.
 
وی تاکید کرد: نسبت به مسائل کتابخانه‌های عمومی استان توجه ویژه‌ای داریم و امیدواریم با تمهیداتی که انجام می‌شود آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و امنیتی در محدوده جغرافیایی اطراف کتابخانه‌های عمومی کاهش پیداکرده و ناجا بتواند ضمن ایجاد بخش‌های تخصصی کتاب حوزه پلیس و معرفی انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی در کتابخانه‌ها ضمن آگاهی خانواده‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی سهیم باشد.
 
ظرفیت ارزنده نیروی انتظامی در ترویج فرهنگ مردم به مطالعه و دانایی
 
مهدی آریان، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و همچنین تقدیر و تشکر از زحمات شبانه روزی نیروی انتظامی استان در حوزه‌های مختلف که شبانه روز در امنیت کشور به ویژه این استان تلاش می‌کنند، اظهار داشت: خانواده نیروی انتظامی ظرفیت بسیار خوبی در ترویج و فرهنگ سازی و تشویق مردم به دانایی و مطالعه است.
 
وی اظهار داشت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برنامه‌های متنوع فرهنگی در ترویج فرهنگ مطالعه برگزار می‌کند که برگزاری و ایجاد تخصصی نشست‌های کتاب‌خوان و بخش ویژه کتب با همکاری سازمان و ارگان‌ها از برنامه‌های محوری در این مسیر است.
 
آریان ضمن تشکر از تعامل سازنده نیروی انتظامی با کتابخانه‌ها، آمادگی خود را در خصوص همکاری بیش از پیش جهت انجام کارهای پژوهشی و انجام فعالیتهای فرهنگی مشترک با نیروی انتظامی اعلام کرد.
 
به گزارش ایبنا در حاشیه این مراسم نشست تخصصی کتاب‎خوان پلیس برگزار شد و چهار نفر از پرسنل نیروی انتظامی کتاب‌های خوانده شده خود را به اشتراک گذاشتند.
 
کتاب‌های « ویالن زن روی پل » نوشته خسرو باباخوانی توسط مهدی ناصری مقدم، « فرزند پروری در عصر دیجیتال » توسط هادی فخاری، « حفظ امنیت مرزها چالش های فراروی کنترل جرم » نوشته پرفوسور اندرو پلاس توسط محمد جوان بخت و « عارضه فساد مالی » توسط کامبیز جاریانی برای حاضرین معرفی و بررسی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها