جمعه ۲۱ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۰
«آیه‌های زندگی؛ شکوه آفرینش» در چاپ چهارم

چاپ چهارم کتاب «آیه های زندگی؛ شکوه آفرینش» گردآوری و تنظیم شده توسط حسین اسکندری از سوی انتشارات سروش منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب به تفسیر و بررسی آیات مختلف قرآن مجید با استناد به احادیث ائمه اطهار(ع) مي‌پردازد.

در قسمتی از مقدمه این اثر به نقل از امام علی (ع) آمده است: «ای مردم پیش از آنکه مرا نیابید، آنچه می خواهید از من بپرسید که من راه‌های آسمان را بهتر از راه های زمین می‌شناسم. بپرسید قبل از آنکه فتنه‌ها چونان شتری بی‌صاحب حرکت کند و مهار خود را پایمال نماید و مردم را بکوبد و بیازارد و عقل را سرگردان کند.»

این کتاب حاوی 30 بخش است که «آیات الهی همه جایی است، عالم همه آیات الهی است، از این رو همه اجزای عالم سرگشته و تسبیح‌گوی اویند، آیات الهی در دل‌های عالمان تجلی می‌کند، انسان بزرگ‌ترین کتاب معرفت‌الله است و غفلت و روی گردانی از آیات الهی ،چرا؟» برخی از مباحث آن را تشکیل می‌دهند.

«تحولات طبیعی عالم؛ تذکری برای خردمندان، قرآن و گردش زمین، آب نشانه حیات، آیات شگفت‌انگیز در زنبور عسل، عمر این شگفتی‌ها و عجایب پایان‌ناپذیر است، کتاب آفرنیش را مطالعه کنید و با این همه نشانه به کجا می روید» دیگر موضوعات این اثر را به خود اختصاص داده‌اند.

در بخش بیستم این مجموعه با عنوان «رعد و برق، آیتی با بیم و امید» با بررسی آیه 24 سوره روم آمده است: «امام زین العابدین(ع) چون سوی رعد و برق می نگریستند و آواز رعد را می‌شنیدند. عرضه می‌داشتند: خدایا، این دو پدیده دو نشانه از نشانه‌های قدرت تواند و دو خدمتگزار از خدمتگزاران حضرت تو که به سوی فرمان تو می‌شتابند یا موجب رحمت و یا اسباب نقمت و زیان. پس به سبب آنها باران ضرر و زیان بر ما مبار و جامه بلا و گرفتاری برما مپوشان.»

چاپ چهارم کتاب «آیه‌های آفرینش» جلد چهارم در شمارگان 13000نسخه، 72صفحه و بهای 10000 ریال از سوی انتشارات سروش منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها