سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۴
برگزاري سخنراني‌هاي ميداني در نمايشگاه كتاب تهران

مدير مسوول انتشارات هزاره ققنوس با بيان اين كه رسانه‌ها بايد درباره نمايشگاه كتاب بيشتر اطلاع‌رساني كنند، افزود: صدا و سيما مي تواند از نويسندگان دعوت كند تا درباره كتاب هايشان صحبت كنند. همچنين بجاست سخنراني‌هاي ميداني با موضوعات جذاب توسط ناشران و نويسندگان براي مردم برگزار شود.\

رضا حاجي‌آبادي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به اين كه برخي رسانه‌ها وظيفه خود را در حوزه كتاب به درستي انجام نمي‌دهند، افزود: درباره نمايشگاه كتاب و كتاب‌هاي خوب بايد اطلاع‌رساني بهتري شود و مطبوعات و رسانه‌ها به ويژه رسانه ملي بايد بيشتر در اين زمينه فعاليت كنند.

حاجي‌آبادي درباره رسالت صدا و سيما در زمينه اطلاع‌رساني درباره نمايشگاه بين‌المللي كتاب بيان كرد: حجم زياد مخاطب صدا و سيما ايجاب مي‌كند اين رسانه بيشتر به بحث كتاب و نمايشگاه بين‌المللي بپردازد، نه تنها در موضوعات كليشه‌اي بلكه درباره كتاب‌هاي پر مخاطب و دعوت از نويسندگان آنها تا خود نويسنده درباره كتابش صحبت كند.

مدير مسوول انتشارات هزاره ققنوس برگزاري نشست‌هاي تخصصي در غرفه‌ها از سوي ناشران را از ديگر موارد موثر در جذب تخصصي مخاطب دانست و افزود: در غرفه انتشارات هزاره ققنوس هر روز يك نويسنده حضور خواهد داشت.

وي با اشاره به برگزاري نشست‌هاي تخصصي از سوي سراي اهل قلم در نمايشگاه كتاب اظهار داشت: علاوه بر اين نشست‌ها بايد مانند تئاترهاي خياباني، سخنراني‌هاي ميداني نيز برگزار شود و موضوع سخنراني‌ها كوتاه و جذاب باشد و عموم مردم را مخاطب قرار دهد. تنها سخنراني‌هاي تخصصي سراي اهل قلم در مكاني دور از دسترس عموم، كافي نيست.

حاجي‌آبادي تبليغات محيطي ناشران را در معرفي كتاب‌ها ضروري خواند و گفت: در نمايشگاه نبايد تمركز روي فروش كتاب باشد بلكه تبليغات درباره كتاب يا موضوع خاص در جذب مخاطب بسيار موثر است.
وي درباره ضرورت برگزاري نمايشگاه‌هاي دايمي كتاب اظهار داشت: اگر بتوانيم نمايشگاه دايمي كتاب برگزار كنيم، بهتر است. البته نبايد نمايشگاه فعلي را از دست داد زيرا شور و اشتياقي كه در مخاطبان ايجاد مي‌شود، با برپايي نمايشگاه دايمي از بين مي‌رود. حتي اگر نمايشگاه دايمي هم داشته باشيم، بايد اين نمايشگاه به قوت خود باقي بماند و فلسفه نمايشگاه از دست نرود.

مدير مسوول انتشارات هزاره ققنوس با اشاره به اين كه اغلب ناشران با برگزاري نمايشگاه در مصلاي تهران موافقند، عنوان كرد: دسترسي سريع و آسان مخاطبان به نمايشگاه به دليل وجود مترو، از ويژگي‌هاي مصلا براي برپايي نمايشگاه بين المللي كتاب به شمار مي‌رود.

وي درباره قرار گرفتن غرفه‌ها در شبستان مصلا گفت: سال گذشته غرفه‌ها به ترتيب حروف الفبا از جلوي در ورودي شبستان شروع مي‌شد. به نظر من امسال در چينش غرفه‌ها بايد عدالت بيشتر رعايت شود و غرفه‌ها به ترتيبي چيده شوند كه غرفه ناشراني كه نام آنها با حروف آخر الفبا شروع مي‌شود، جلوي در قرار بگيرند و در واقع غرفه‌ها جابجا شوند.

حاجي‌آبادي يكي از مشكلات نمايشگاه بين‌المللي كتاب سال گذشته را نداشتن دسترسي تمام ناشران به اينترنت خواند و اظهار داشت: اميدوارم در بيست ‌و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب اين مشكلات وجود نداشته باشد.

وي در پايان با اشاره به اين كه انتشارات هزاره ققنوس با 110 عنوان كتاب در نمايشگاه كتاب تهران حضور خواهد داشت، عنوان كرد: 10 تا 15 عنوان از اين كتاب‌ها چاپ اول امسال، 30 عنوان چاپ سال 87 و بخش اعظم اين كتاب‌ها چاپ سال‌هاي گذشته‌اند. 

بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از 16 تا 26 ارديبهشت ماه با حضور ناشران داخلي و خارجي در مصلاي بزرگ امام‌خميني(ره) برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط