چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۳
«پيرمردي با بال‌هاي بزرگ» به نمايشگاه كتاب مي‌آيد

نمايشنامه «پيرمردي با بال‌هاي بزرگ» نوشته «نيلو كروز» براساس داستاني از «ماركز» نوشته شده است. اين اثر با ترجمه «محمدرضا فرزاد» در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت) عرضه خواهد شد.\

فرزاد درباره اين اثر به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: در آثار «نيلو كروز» نقش مايه‌هاي بومي در بافت رئاليسم جادويي، فضايي گرم و حسي پديد مي‌آورند.

به گفته وي، در اين اثر، «كروز» با افزودن سه شخصيت اصلي ففه، مومو و لالونا و چندين شخصيت فرعي ديگر به اثر اصلي يعني داستان «ماركز»، تنش دراماتيك و تعليق لازمه يك نمايشنامه كودكان را فراهم آورده است.

نمايشنامه «پيرمردي با بال‌هاي بزرگ» نوشته «نيلو كروز» در شمارگان 1100 نسخه و يا قيمت 2000 تومان از سوي انتشارات افراز روانه بازار كتابفروشي‌ها شده است. 

«کروز» این نمایشنامه را بر اساس داستانی از «گابریل گارسیا مارکز» (برنده کلمبیایی نوبل ادبیات) نوشته است. مارکز در سال ۱۹۶۸ میلادی داستانی با همین نام منتشر کرده است. 

این داستان ماجرای زوجی را نقل می‌کند که در یک روز توفانی متوجه حضور پیرمردی عجیب در حیاط پشتی خانه خود می‌شوند. آنها متوجه بال‌های شگفت‌انگیز و عظیمی می‌شوند که به بدن پیرمرد متصل شده و او تلاش می‌کند با کمک آنها خود را از گل و لای برهاند و پرواز کند. 

«نيلو کروز»، نمایشنامه‌نویس ۴۸ ساله کوبایی که مقیم ایالات متحده امریکا است، تاکنون ۱۲ نمایشنامه به چاپ رسانده که از میان آنها تنها نمایشنامه «آنا در گرمسیر» به فارسی ترجمه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط