چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۴
15 عنوان مجموعه شعر جديد عرضه مي شود

۱۵ مجموعه شعر جدید از سوی موسسه فرهنگی هنری اردیبهشت در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود. این ناشر سال گذشته هم ۲۷ مجموعه شعر تازه چاپ شده را به نمایشگاه پارسال عرضه کرده بود.\

سيد ضياالدين شفيعي مدير موسسه فرهنگي و هنري ارديبهشت در گفت و گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) با بيان اين مطلب افزود: در حوزه بررسي و نقد نيز دو اثر با عنوان «از كلاغ تا كبوتر» اثر رضا اسماعيلي كه مجموعه مقالاتي در نقد شعر معاصر ايران و «رفتار شناسي ادبي» از همين نويسنده كه شامل مروري بر روند شعر معاصر از نيما تا كنون است در نمايشگاه ارائه خواهد شد.

وي ادامه داد: ترجمه مجموعه سروده‌هاي «سلطان الشعرا»ی تركيه، نجيب فاضل، با عنوان «چله»، نیز ترجمه شراره كامراني از رمان «پرنده آبي» نوشته مصطفي كوتلو،  براي ارائه در نمايشگاه حاضر است.
 
به گفته وی موسسه فرهنگي و هنري ارديبهشت تنها انتشارات ایرانی است که از سوي وزارت فرهنگ تركيه مجوز انتشار ترجمه فارسی اين اثر را دريافت كرده.

مدير موسسه فرهنگي و هنري ارديبهشت اظهار داشت: با توجه به اينكه نسل جوان امكان مطالعه كامل آثار كلاسيك را ندارد در آينده، گزيده‌هايي از آثار دوره كلاسيك به ويژه سبك هندي ارائه خواهيم كرد و اولين اثر از اين مجموعه «با معذرت از عشق» نام دارد كه به گزيده اي از غزليات فياض لاهيجي شاعر قرن ۱۱ هجري با مقدمه و انتخاب خودم است.

وي اشاره كرد: انتشار سه يادنامه در روزهاي پاياني سال گذشته براي قيصر امين پور، سيدحسن حسيني و سلمان هراتي با عنوان هاي «شكفتن در آتش»، «شمشير باستاني شرق» و «خواب گل سرخ» به ترتيب با مقدمه و تاليف جواد محقق، سيد احمد نادمي و سيد ضيا الدين شفيعي صورت گرفته و اين آثار در نمايشگاه عرضه خواهند شد.

شفيعي گفت: هدف گذاري نمايشگاه برقراري ارتباط بي واسطه و مشتاقانه ميان مخاطبين آثار و صاحبان آثار است.

وي تاكيد كرد: هر روز در دو نوبت صاحبان آثار در غرفه انتشارات ما در نمايشگاه حضور خواهند داشت و با مخاطبين خود به گفت و گو مي نشينند. همچنين در نشست هاي سراي اهل قلم من و رضا اسماعيلي درباره بررسي تطبيقي ادبيات انقلاب سخنراني خواهيم داشت.

اين شاعر درباره ارائه اثر جديدي از خود در نمايشگاه ياد آور شد: «شايد عاشق شده باشم» شامل ۳۰ شعر درباره عشق است كه اميدوارم به نمايشگاه كتاب امسال برسد. اين مجموعه اپيزود دوم از يك مجموعه سه اپيزودي است، «من مرگ را او خطاب مي كنم» اپيزود اول و مجموعه‌اي شامل ۳۰ شعر با موضوع مرگ و «من اويم» اپيزود سوم و مجموعه با موضوع خدا است كه براي سال آينده در دست تهيه است و تمام اين مجموعه به زبان انگليسي باز سرايي شده اند.

وي ادامه داد: از ديگر كار هايي كه در دست دارم مجموعه شعر شامل غزل‌ها و سروده هايم كه اولين مجموعه بعد از «سكوت آزاد» است عنوان «بعد از سكوت» را دارد و مراحل پيش از انتشار را مي گذراند. همچنين مجموعه شعري براي كودك و نوجوان با عنوان «ماه خوابيده است» در حال طي مراحل اداري دريافت مجوز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط