یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۰
مصاحبه‌های تخیلی با شاعران ايران در نمایشگاه 22

«صداي مخملي شعر» مجموعه مصاحبه‌هاي تخيلي با مشاهير شعر و ادب متقدم و معاصر ايران به قلم رضا اسماعیلی توسط انتشارات جام جم در بيست و دومين نمايشگاه كتاب ايران ارائه می‌شود.\

رضا اسماعيلي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) با بيان اين مطلب افزود: از جمله مصاحبه‌هاي صورت گرفته در اين كتاب مصاحبه با حافظ، سعدي، فردوسي، عطار، مولوي، بيدل دهلوي و خيام و شاعران معاصر مهدي اخوان ثالث، مهرداد اوستا، سلمان هراتي، سيد حسين حسيني، نصرالله مرداني، قيصر امين‌پور و سهراب سپهري و به شيوه تخيلي است.

وي درباره تدوين اين كتاب گفت: حدود ۳ سال گذشته مصاحبه‌هایی با مشاهير متقدم و معاصر ايران با سبك و سياق ستون «بوق اشغال» در روزنامه جام جم و به صورت تخيلي صورت می‌گرفت كه انتشارات جام جم تصميم گرفت اين مصاحبه‌ها را در قالب يك كتاب منتشر كند.

اسماعيلي با اشاره به آشنايي اندك نسل جوان با مشاهير ادبی ايران توضيح داد: نسل امروز جامعه ما با مشاهير شعر و ادب فارسی تا حدود زيادي بيگانه‌اند و از سوي ديگر به علت محدوديت‌هاي زماني امكان مطالعه تمام آثار اين مشاهير را ندارند.

وي ادامه داد: اين مصاحبه‌ها به شيوه‌اي طراحي شده‌اند كه سئوالاتي درباره زندگي و احوال آن شخصيت ادبي می‌آید و پاسخ هر سئوال از اشعار آن شاعر استخراج می‌شود.

اين كارشناس ادبيات اظهار داشت: در قالب اين سئوالات مخاطب مي‌تواند اطلاعاتي درباره كارنامه ادبي، سيره عملي، خصوصيات شخصيتي و آثاري كه آن شاعر در زمان حيات خود منتشر كرده‌ است، كسب كند.

وي با تاكيد بر ضرورت ايجاد انگيزه در نسل جوان براي مطالعه آثار مشاهير ايراني گفت: اين شيوه باعث می‌شود مخاطب به ويژه مخاطب نسل جوان آشنايي نسبي با اين شخصيت‌ها پيدا كند. اين امر علاوه بر ايجاد انگيزه در آنها منجر به آشنايي عميق‌تر با مشاهير ادبي می‌شود.

اسماعيلي يادآور شد: اين كتاب در ۲۵۲ صفحه و توسط انتشارات جام جم به چاپ رسيده و در نمايشگاه كتاب ارائه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها