چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۴
حلقه هفتم از حلقه‌هاي زرين تفسير كاشف

تفسير آيه‌هاي 34 سوره‌ از قرآن كريم در هفتمين جلد از كتاب «تفسير كاشف» اثر علامه محمدجواد مغنيه با ترجمه موسي دانش، از سوي موسسه بوستان كتاب منتشر شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب حلقه هفتم از حلقه‌هاي زرين تفسير كاشف و عهده‌دار تفسير 34 سوره از سوره‌های قرآن كريم است كه از سوره «دخان» شروع و با سوره «مرسلات» به پايان مي‌رسد.

قرآن كريم، منشور جاودانه آسماني است كه پاسخگوي نيازهاي علمي، معنوي، فرهنگي و اخلاقي انسان‌ها در همه عصرها و نسل‌هاست. بهره‌وري از معارف بلند قرآن از راه آشنايي با روش، ساز و كار فهم و درك آن است كه در اصطلاح، «تفسير» گفته مي‌شود.

علامه نو انديش شيعه، مرحوم شيخ محمدجواد مغنيه، از جمله كساني بود كه با آگاهي از زمان خويش و نيازهاي آن، رويكردي هدايت‌جويانه و پرسشگرانه به قرآن كريم داشت و بدين‌سان تفسير وي افزون بر آنچه در تفاسير كهن از شرح واژه‌ها و تركيب‌ها و ... آمده، در پي بهره‌جويي از پيام‌هاي قرآن براي حل مشكلات اجتماعي و سياسي مسلمانان به‌ويژه نسل جوان است.

بر اساس سخن ناشر، علامه مغنیه، قرآن را كتاب دين، هدايت، اصلاح و قانون مي‌داند و معتقد است نخستين هدف قرآن، در صلح و امنيت زيستن بشر است تا در پرتو آن راه كرامت و سعادت را بپيمايد.

شيوه استاد، علامه مغنيه در تفسير حاضر  این گونه است كه ابتدا، آيات مورد نظر را آورده، «واژگان» و «اعراب» بعضي از كلمات را بيان و سپس به تفسير آيات پرداخته است. 

چاپ اول هفتمين جلد از كتاب «تفسير كاشف» در شمارگان 1500 نسخه، 828 صفحه و بهاي 150000 ريال راهي بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط