سه‌شنبه ۲ تیر ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۹
«يكصد و پنجاه درس زندگي» از آيت‌الله مكارم شيرازي

گلچيني از احادث ائمه اطهار(ع) در كتابي با عنوان «يكصد و پنجاه درس زندگي» به قلم آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي از سوي انتشارات نسل جوان به چاپ چهارم رسيد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نوشتار حاضر حاوي گلچيني از احاديث ائمه اطهار(ع) با ترجمه روان و شرح كوتاه‌ي از حديث توسط نويسنده است.

آيت‌الله مكارم شيرازي در مقدمه اين اثر مي‌نويسد: «نخستين بار در آغاز جلسه بحث تفسير كه روزهاي جمعه، در جلسات "مجمع دين و دانش" در مسجد امام حسين(ع) تشكيل مي‌شد، هفته‌اي يك حديث مطرح مي‌شد و همگي به عنوان يك "درس براي سراسر هفته" از آن استفاده مي‌كردند و عده زيادي از جوانان پسر و دختر ،‌ آنها را حفظ مي‌كردند. استقبال فوق‌العاده از اين احاديث، سبب شد كه جداگانه منتشر گردد.»

اين كتاب نمونه‌اي از تعليمات اسلامي براي همه آنهاست كه مي‌خواهند اسلام را با يك مطالعه كوتاه، ‌بهتر بشناسند.

برخي از مباحث اين نوشتار حاوي عناويني چون ‌پيمانه تدبير، نقش قلم، در ميان دو مسووليت بزرگ، باران دانش بر دل‌ها، سرچشمه تكبر، شهادت حسين(ع)، منابع ثروت، آتش خشم، امارت و اسارت،‌ زندگي اجتماعي سالم و عبادت آزادگان است.

همچنين موضوعاتي چون نوحه‌گري در جاهليت، حقيقت توحيد، پند، بلاي قرض، خردمند و بي‌خرد، حق و باطل، بهاي انسان، نشانه‌هاي ايمان، بلندپايه‌ترين مردم، سه اصل مهم اجتماعي و در غيبت مهدي(عج) در اين اثر بررسي شده‌اند.

در مقدمه اين اثر آمده است: «بعد از كتاب الله ، قرآن مجيد، بزرگترين سرمايه ما سنت پيامبر(ص) و احاديث ارزنده اهل بيت(ع) است؛ و اين همان دو ثقل بزرگي است كه بعد از رحلت پيامبر(ص) به يادگار مانده و دست زدن به دامان آنها مانع گمراهي و ضلالت است. متاسفانه اين احاديث كه اقيانوسي از علوم و دانشها است، هنوز ناشناخته مانده اس.، ‌چه بسيار از احاديث كه در يك جمله كوتاه آن، در حقيقت كتابي از درس زندگي نهفته شده است و مي‌تواند عقده‌‌گشاي انسان امروز درمسائل مختلف باشد.»

چاپ چهارم كتاب «يكصد و پنجاه درس زندگي» از سوي انتشارات نسل جوان در 3000 نسخه، 160 صفحه، قطع رقعي و بهاي 14000 ريال منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط