چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۶
هويت ادبي مستقلي براي نثرهايم قائلم

سيدضياء‌الدين شفيعي، شاعر كه به زودي مجموعه نثرهاي منتشر شده و نشده‌اش را در كتابي با عنوان «يك كلمه افتاده است» چاپ مي‌كند، معتقد است نثرهاي شاعرانه‌اش از ابتداي خلقشان شخصيت مستقلي را دارا بوده اند و هميشه جايگاه و تعريف ويژه‌اي در بين آثارش داشته‌اند._

شفيعي در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) درباره كتاب «يك كلمه افتاده است» كه به زودي توسط انتشارات تكا منتشر و روانه بازار كتاب مي‌شود، گفت: اين مجموعه شامل تمام نثرهاي منتشر شده و منتشر نشده من طي سال‌هاي 64 تا 86 است كه به تعبير خودم نثرهاي شاعرانه 24 سال من را پوشش مي‌دهد.

وي در ادامه به تعداد فصل‌هاي اين كتاب اشاره كرد و افزود: كتاب «يك كلمه افتاده است» شامل 5 فصل است،اين فصل‌ها گزيده‌اي از مجموعه نثرهاي منتشر شده قبلي‌من با عنوان‌هاي «پشت به سايه‌ها و صداها»، «سمت صميمانه حيات» و «شب يك رويا» و مجموعه نثرهاي منتشر نشده در بخشي با عنوان «يك كلمه افتاده است» را در بر دارد.

شفيعي درباره مضامين به‌كار برده در اين كتاب‌ها اظهار داشت: «پشت به سايه‌ها و صداها» نثرهاي مرتبط با مضامين دفاع مقدس، «سمت صميمانه حيات» مضامين اجتماعي و «يك كلمه افتاده است» مجموعه دغدغه‌هاي يك شاعر و نويسنده درباره موضوعات مختلف اجتماعي، ديني و دفاع مقدس را شامل مي‌شود.

وي در توضيح زمان انتشار اين كتاب تصريح كرد: اين كتاب در مجموعه نثرهاي معاصر انتشارات تكا، به عنوان دومين كتاب در اين زمينه تا 2 ماه آينده منتشر خواهد شد.

وي درپاسخ به اين سوال كه نثر شاعرانه چيست و چرا به اين شيوه مي‌نويسد؟ پاسخ داد: روي آوردن من به نثر به اين دليل نبوده كه نمي‌توانستم مطلبي را به شعر بيان كنم بلكه باور من اين است كه اصل هر هنري قالب نيازش را با خودش مي‌آورد، مضامين مختلف را در قالب‌هاي مختلف به نثر يا به شعر مي‌توان بيان كرد.

وي درباره اهميت نثر در آثارش تاكيد كرد: اهميتي كه براي نثر قائل بوده‌ام به خوبي در ميان آثارم پيداست، تاكنون حدود 7 مجموعه شعر منتشر كرده‌ام و نزديك به اين تعداد نيز كتاب‌هايي داشته‌ام كه مجموعه نثرهايم را شامل مي‌شده.

وي در پايان افزود: مجموعه نثرهايي كه تاكنون منتشر كرده‌ام با استقبال خوبي از سوي خوانندگان مواجه شده  است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط