سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۱
«انگيزه در ورزش» آمد

كتاب «انگيزه در ورزش» اثر دكتر پونه مختاري كه در مجموعه كتاب‌هاي روانشناسي تك‌آموز‌هاي كميته ملي المپيك و پارالمپيك قرار دارد، منتشر شد.\

به گزارش خبر گزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب حاضر با ارايه اطلاعات كلي، معرفي، بيان عوامل و راهكارهاي افزايش انگيزه در ورزشكاران، مي‌تواند براي مربيان و ورزشكاران موثر واقع شود.

اثر حاضر در 35 فصل كوتاه تنظيم شده كه بيان كننده اطلاعات روانشناسي ورزشي است. از جمله آن‌ها مي‌توان به انگيزه و ورزش، جست‌وجوي انگيزه، انگيزه يا انگيختگي، انواع هدف، خود را بشناسيد، دلگرم و وفادار باشيد و راه‌هاي كنترل استرس را بياموزيد، اشاره كرد.

در قسمتي از مقدمه كتاب آمده است:‌ «يكي از مهم‌ترين وظايف مربي در مقام يك رهبر متاثر كردن تيم ورزشي خود به سوي اهداف تعيين شده، با ايجاد انگيزه كافي در ورزشكاران است.»

در قسمتي از فصل اول كتاب آمده است: «انگيزه موتور محرك همه رفتار‌ها به شمار مي‌رود. جواني عضو باشگاهي مي‌شود به اين اميد كه روزي مشهور شود،‌ زني در شغلي با جديت كار مي‌كند تا به احساس موفقيت و شايستگي دست يابد و مردي كه به تازگي مرتكب قتل شده است و پليس عقيده دارد كه انگيزه قتل، انتقام جويي بوده است. اين نمونه‌ها تنها بخشي از انگيزه‌هايي‌اند كه نقش بسيار بزرگي در رفتار آدمي و زندگاني وي بازي مي‌كنند.»

كتاب «انگيزه در ورزش» از سوي انشتارات كميته‌ ملي المپيك و پارالمپيك كشورمان در شمارگان 3000 نسخه، 47 صفحه و قيمت 10000 ريال منتشر و ورانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط