شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۷
روانشناسي فوتبال كتاب شد

كتاب «مداخلات رواني با تيم‌هاي فوتبال» اثر «يواخوان داسيل» با ترجمه دكتر محمد خبيري درباره عوامل روان‌شناسي در ورزش به ويژه در تيم‌هاي فوتبال منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب به‌ بررسي روش‌هاي مستقيم و كاربردي روانشناسي ورزش در فوتبال مي‌پردازد و تاثير آن در عملكرد ورزشكار را نيز بررسي مي‌كند. 

كتاب حاضر در چهار فصل تنظيم شده است. فصل اول تا چهارم به ترتيب دربرگيرنده ويژگي‌هاي روانشناسي فوتبال، توصيه‌هاي اصلي براي مطالبات روانشناختي فوتبال، راهنماي روانشناختي براي كساني كه درگير فوتبالند و الگوي مداخله رواني براي تيم‌هاي فوتبال است.

در قسمتي از مقدمه كتاب آمده است: «با توجه به پيشرفت‌‌ مربيان در علم تمرين و نيز رشد اقتصادي در فوتبال باشگاهي و اساسا گسترش اطلاعات درباره اين‌كه روان‌شناسان ورزشي چه مي‌توانند بكنند، به تدريج اين احساس را تقويت كرده‌ است كه به روانشناس ورزش در فوتبال نياز است.»

در قسمتي از بخش اول كتاب عنوان شده است: «حيطه كار روانشناسي ورزشي گوناگون است بر اساس اين‌كه تمرينات روان‌شناسي براي هدايت تيم تازه كار است(نونهالان) يا تيم حرفه‌اي (نخبگان)، نوع كار متفاوت است. در تمرين يا گروه اول، بايد مشخص شود كه آيا اهداف باشگاه‌ به سوي تمرين كردن است يا ساختن فوتباليست‌هاي سطح بالا؛ مداخلات رواني بر پايه اين موقعيت‌ها فرق مي‌كند. به علاوه، ميزان زماني كه روانشناسان ورزشي در اين زمينه صرف مي‌كنند، متفاوت است. اهداف گروه دوم معمولا بر اساس نتايج است. به عبارتي، روانشناسان با ورزشكاران كار مي‌كنند تا آن‌ها به عملكرد بهتري دست يابند.»

كتاب «مداخلات رواني با تيم‌هاي فوتبال» از سوي انتشارات كميته‌ ملي المپيك در شمارگان 3000 نسخه، 63 صفحه و قيمت 10000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط