شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۶
ترجمه «محاسبات سوخت و سازي» در خط پايان

كتاب «محاسبات سوخت و سازي در ورزش» اثري از دانشكده طب ورزشي امريكا (ACSM) توسط خالد محمدزاده و با همكاري سحر رزم‌جو ترجمه شد.\

خالد محمدزاده در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر اظهار داشت: اندازه‌گيري انرژي مصرفي بدن تحت شرايط مختلف، از موضوعات اصلي اين كتاب است. 

مقدمات اين كتاب معادلات و فرمول‌هاي رياضي و محاسباتي در تربيت‌بدني است كه آشنايي با آنها براي مطالعه كتاب موثر است.

وي اعتقاد دارد: مخاطبان اين كتاب عموم مردم به همراه كارشناسان و دانشجويان تربيت‌بدني‌اند كه مي‌توانند براي برنامه‌ريزي در ورزش از آن استفاده كنند.

محمدزاده اضافه كرد:‌ اثر حاضر با بهره‌مندي از 25 كتاب و مقاله مرجع، تاليف شده و در سال‌هاي گذشته درميان معتبر‌ترين منابع ورزش جهان قرار داشته است.

محمدزاده درباره تاثيرگذاري چاپ و انتشار اين كتاب بر وضعيت كنوني ورزش كشورمان گفت: همه كارشناسان و مسوولان ورزش بايد براي علمي ساختن ورزش سنتي كشورمان تلاش كنند. اين كتاب در همين راستا با ارايه علم اندازه‌گيري انرژي مصرفي بدن در شرايط مختلف، مي‌تواند قدمي مناسب در راه علمي كردن ورزش كشور به حساب بيايد.

آمادگي جسماني، ‌فيتنس و ايروبيك كه در سطح ابتدايي و پايه‌اي تربيت‌بدني قرار دارد، از موضوعات و رشته‌هاي اصلي بررسي شده در اين كتاب است. همچنين تمام تحقيقات با در نظر گرفتن تفاوت‌ جنسيت، سن و محيط است. 

كتاب «محاسبات سوخت و سازي در ورزش» را براي چاپ به انتشارات علم ‌و حركت سپرده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها