سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۴
كتاب‌شناسي و نسخه‌شناسي در حوزه ادب فارسي

انجمن ترويج زبان و ادب فارسي ايران، چهارمين گردهمايي سراسري خود را با همكاري دانشگاه تبريز، سه‌شنبه (21 مرداد) برگزار مي‌كند و اعضاي انجمن تازه‌ترين يافته‌هاي علمي خود را در محورهاي مختلف ارايه مي‌دهند.\

دکتر محمد مهدی‌پور دبير اجرايی همايش با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: نقش زبان و ادب فارسي در وحدت ملي ايران، مشاهير و سخنوران آذربايجان، تاريخ‌ ادبيات و شيوه‌هاي نقد ادبي (در حوزه زبان و ادب فارسي)، دستور، زبان‌شناسي و تاريخ زبان فارسي، ادبيات تطبيقي و موضوعات ميان‌رشته‌اي، انواع ادبي(حماسي، غنايي، عرفاني، تمثيلي، تعليمي و...)، سبك‌شناسي (با تكيه بر سبك شاعران آذربايجان)، كتاب‌شناسي و نسخه‌شناسي با تأكيد بر يافته‌هاي جديد در حوزه زبان و ادب فارسي از جمله محورهاي اين گردهمايي است.

وي افزود: نقد و تحليل عناصر هنري و زيبايي‌شناسي زبان و ادب فارسي، ادبيات معاصر (نظم و نثر)، ادبيات انقلاب اسلامي و ادبيات پايداري، ادبيات داستاني، ادبيات كودك و نوجوان، بررسي شيوه‌هاي بهينه و كاربردي در آموزش زبان و ادب فارسي، جايگاه زبان و ادب فارسي در فراسوي مرزهاي ايران، ادبيات فارسي و فرهنگ اسلامي نقد و بررسي تحقيقات ادبي در آذربايجان (با تأكيد بر پژوهش‌هاي استادان برجسته دانشگاه تبريز) و... از جمله ديگر محورهاي همايش محسوب مي‌شوند.

مهدي‌پور همچنین به اهداف اين گردهمايي اشاره كرد و آشنايي با تحقيقات جديد در گستره زبان و ادب فارسي، گفت‌وگو و تبادل نظر شركت‌كنندگان در عرصه‌هاي پژوهشي زبان و ادب فارسي، تشويق و ترغيب پژوهشگران جوان به گسترش و تعميق تحقيقات علمي و توجه به زبان فارسي به عنوان يكي از مؤلفه‌هاي مهم وحدت ملي و يكپارچگي ايران را از جمله اهداف گردهمايي چهارمين گردهمايي سراسري زبان و ادب فارسي خواند.

چهارمين گردهمايي سراسري انجمن ترويج زبان و ادب فارسي ايران، با همكاري دانشگاه تبريز سه‌شنبه (21 مرداد) برگزار مي‌شود و تا 23 مرداد ادامه دارد. در اين همايش اعضاي انجمن تازه‌ترين يافته‌هاي علمي خود را در محورهاي مختلف ارايه مي‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط