شنبه ۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۰
داوران جايزه قيصر تا 2 هفته ديگر اعلام مي‌شوند

دبير دفتر شعر جوان از اعلام داوران سومين دوره جايزه كتاب سال دفتر شعر جوان (جايزه قيصر امين‌پور) تا دو هفته آينده خبر داد و تعداد برگزيدگان اين جايزه را مبتني بر نظر داوران خواند.\

محمدرضا عبدالملكيان در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، در توضيح جايزه كتاب سال شعر جوان گفت: از اين پس جايزه كتاب سال شعر جوان كه امسال سومين دوره آن با عنوان «جايزه قيصر امين‌پور» همزمان با هفته كتاب در آبان برگزار مي‌شود به صورت سالانه خواهد بود. دو دوره قبلي «جايزه كتاب سال شعر جوان» به صورت دو سالانه برگزار شده بود. اين جايزه به شاعران جواني اختصاص دارد كه حداكثر 30 سال سن دارند و همچنين در سال گذشته مجموعه شعري منتشر كرده باشند.

وي به برگزاري مراسم اختتاميه اين جشنواره و معرفي مجموعه شعرهاي برگزيده در آبان و همزمان با هفته كتاب اشاره كرد و افزود: مراسم اختتاميه كه با هماهنگي خانه كتاب برگزار مي‌شود امسال نيز بر طبق روال پيشين در آبان خواهد بود. البته بهانه اصلي آن مصادف بودن سالگرد درگذشت قيصر امين‌پور در آبان است چراكه يكي از پايه‌گذاران دفتر شعر جوان و كتاب سال شعر جوان قيصر بود.

دبير دفتر شعر جوان با تاكيد بر پايان مهلت ارسال به دبيرخانه جايزه شعر جوان اظهار داشت: 100 عنوان مجموعه شعر از شاعران جوان كشور به دبيرخانه رسيده است البته تمهيداتي در دست داريم كه تمام آثار برجسته منتشر شده شعري بتوانند در اين جايزه شركت كنند. اين امر به معناي تمديد مهلت ارسال آثار نيست بلكه شناسايي آثار برجسته و ايجاد امكان براي شركت دادن اين آثار در «جايزه قيصر امين‌پور» است.

وي از داوري اين جايزه در دو مرحله خبر داد و گفت: در مرحله نخست مجموعه‌ شعرهايي كه از حداقل‌هاي معيار سنجش برخوردار هستند انتخاب مي‌شوند و در مرحله دوم آثار برگزيده با توجه به معيارهاي شعري و كيفي انتخاب خواهد شد.

عبدالملكيان به اعلام نهايي داوران اين دوره از جايزه كتاب سال شعر جوان تا دو هفته آينده اشاره و تصريح كرد: داوران اين جايزه از چهره‌هاي صاحب‌نام و شناخته شده عرصه نقد و بررسي و داوري شعر هستند.

وي ادامه داد: تعداد برگزيدگان اين جايزه به نظر نهايي داوران بستگي دارد. در دوره‌هاي قبلي به ترتيب 6 و 7 برگزيده انتخاب شده‌اند.

دبير دفتر شعر جوان با تاكيد بر عمر فعاليت دفتر شعر جوان كه بيش از 20 سال است اساسي‌ترين هدف اين دفتر را شناسايي استعدادها و ارتقای سطح شعري شاعران جوان دانست. به باور او شعر جوان زير‌بناي شعر و آينده شعر كشور است.

دفتر شعر جوان در راستاي اهداف و سلسله برنامه‌هاي خود اقدام به برگزاري جايزه كتاب سال دفتر شعر جوان كرده است.

اين شاعر به برگزاري جلسات نقد و بررسي مستقل براي آثار برگزيده پيش از اعلام نتايج اشاره كرد و توضيح داد: سال گذشته در دومين دوره برگزاري جايزه كتاب سال دفتر شعر جوان پيش از اعلام نتايج نهايي براي هفت اثر برگزيده جلسات نقد و بررسي در دفتر شعر جوان و با حضور علاقه‌مندان و منتقدان برگزار شد، در نظر داريم امسال نيز چنين جلساتي را برگزار كنيم.

عبدالملكيان معاونت فرهنگي وزارت ارشاد و سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران را از حاميان مالي برگزار كنند اين جايزه اعلام كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط