یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
شماره جدید مجله فیلم نگار منتشر شد

دویست و چهل و نهمین مجله اختصاصی فیلم نگار منتشر شد. این شماره به بررسی روایت در فیلمنامه و فیلم اقتباسی «شماره۱۰» پرداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ دویست و چهل و نهمین مجله اختصاصی فیلم نگار منتشر شد. در این شماره می خوانید: بررسی روایت در فیلمنامه و فیلم اقتباسی «شماره۱۰» فیلمی که بعد از پخش از تلویزیون رنگ پرده اکران را دید.

در این شماره که با عکس روی جلدی از داریوش مهرجویی منتشر شده است به یاد مهرجویی مقاله «آبگینه‌ای که شکست» نوشته محمدرضا نعمتی به چاپ رسیده است.

پرونده موضوعی این شماره به مفاهیم تخصصی فیلمنامه؛ فیلم درام پرداخته است. گفتگوی جمعی این شماره نیز با همین موضوع و با حضور حسین مهکام و نیما جاویدی فیلم درام را مطرح کرده است.

فیلمنامه کامل این شماره نیز به فیلمنامه «آرژانتین، ۱۹۸۵» اختصاص دارد. این فیلمنامه توسط ماریانو لیناس، سانتیاگو میتره نوشته شده است و مترجم آن مینا محمدی است.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این شماره مجله نیز بررسی روایت در فیلمنامه فیلم اقتباسی «شماره ۱۰» است. ضمن اینکه در بخش حرف‌های ناگفته این مجله گفتگویی اختصاصی با حمید زرگرنژاد کارگردان و فیلمنامه نویس فیلم «شماره ۱۰» انجام شده است که خواندن آن خالی از لطف نیست. این گفتگو توسط عباس نصراللهی انجام شده است.

«فیلم‌نگار» به صاحب امتیازی بنیاد سینمایی فارابی منتشر می شود. نصرت‌الله تابش مدیر مسئول و سردبیر و میثم محمدی دبیر تحریریه فیلم نگار هستند. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این شماره و استفاده از مطالب شماره‌های قبلی مجله به سایت www.filmnegar.ir مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها