شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
در تور قشم بازدید از عجایب هفتگانه را از دست ندهید

در صورتی که قصد سفر با تور قشم را دارید، حتماً از این جاذبه‌های دیدنی و رویایی دیدن کنید تا به این شکل سفری خاطره‌انگیز و متفاوت را تجربه کنید. برای آن دسته از افرادی که به دنبال پاسخ سوال عجایب هفتگانه قشم چیست هستند، در این مطلب به معرفی کامل این مکان‌های تفریحی و طبیعی می‌پردازیم.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ قشم، از مقاصد گردشگری خاص و بی‌نظیر در جنوب ایران است که جاذبه‌های طبیعی و دیدنی شگفت‌انگیزی را، در دل خود جای داده است. برخی از جاهای دیدنی این جزیره به قدری زیبا و منحصربه‌فرد هستند که باعث محبوبیت بازدید از عجایب هفتگانه قشم در بین گردشگران شده است؛ به گونه‌ای که برخی از مسافران، صرفاً برای دیدن عجایب هفت گانه قشم، به این جزیره سفر می‌کنند. در صورتی که قصد سفر با تور قشم را دارید، حتماً از این جاذبه‌های دیدنی و رویایی دیدن کنید تا به این شکل سفری خاطره‌انگیز و متفاوت را تجربه کنید. برای آن دسته از افرادی که به دنبال پاسخ سوال عجایب هفتگانه قشم چیست هستند، در این مطلب به معرفی کامل این مکان‌های تفریحی و طبیعی می‌پردازیم.

لیست عجایب هفتگانه قشم

جزیره قشم، بزرگ‌ترین جزیره در ایران است که در استان هرمزگان واقع شده است. زیبایی وصف‌ناپذیر و وجود عجایب هفتگانه جزیره قشم، این مقصد گردشگری را به بهترین گزینه برای گذران اوقات فراغت و تعطیلات مبدل کرده است؛ بدین جهت، هر ساله شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی زیادی در قشم هستیم که با دیدن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این جزیره، لحظات خوش و دلچسبی را در کنار دوستان یا خانواده‌شان سپری می‌کنند؛ همچنین استقبال بی‌نظیر گردشگران برای بازدید از عجایب هفتگانه قشم، باعث راه‌اندازی تورهای گردشگری متنوعی به این جزیره رویایی شده است. اگر قصد سفر به قشم را دارید، بهتر است ابتدا با شگفتی و ویژگی‌های عجایب هفتگانه آن آشنا شوید.

دره ستارگان

برای معرفی عجایب هفتگانه قشم، نمی‌توان از طبیعت شگفت‌انگیز و باورنکردنی دره ستارگان غافل شد. این دره با ویژگی‌های طبیعی خاص، بر اثر فرسایش زمین توسط رگبارهای فصلی، آب‌های سطحی و تندبادها شکل گرفته است. اکثر گردشگرانی که به این جزیره زیبا در ایران سفر می‌کنند، از تماشای شگفتی دره ستارگان و مناظر اطراف آن به وجد می‌آیند. قدمت این مکان دیدنی، به دوره زمین‌شناسی سنوزوئیک که به دو میلیون سال پیش تعلق دارد، بازمی‌گردد. درواقع شما با رفتن به دره ستارگان، اثر طبیعی متعلق به دو میلیون سال پیش را مشاهده می‌کنید. به همین دلیل است که این جاذیه طبیعی و تاریخی، در یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

در تور قشم بازدید از عجایب هفتگانه را از دست ندهید

دره ستارگان به قدری زیبا، خاص و منحصربه‌فرد است که بومیان منطقه، بر این باور هستند که این دره بر اثر افتادن ستاره‌ها بر زمین ایجاد شده است؛ بنابراین اگر در سفر به قشم و بازدید از دره ستارگان، نام دره ستاره افتاده به گوش شما خورد، تعجب نکنید.

جنگل حرا

در پاسخ به این سوال که عجایب هفتگانه قشم چیست و شامل چه مکان‌های دیدنی می‌شود، نام جنگل حرا به‌عنوان یک مکان دیدنی خاص به چشم می‌خورد. حرا، نام درختی است که ویژگی‌های ظاهری و زیستی متفاوتی دارد و به همین دلیل، به درخت آب شورزی نیز معروف است. زیستگاه درختان حرا در آب‌های شور است، در حالی که این درختان، در شیرین کردن آب نقش مهمی ایفا می‌کنند. جنگل حرا، از اصلی‌ترین و شگفت‌انگیزترین عجایب هفت گانه قشم محسوب می‌شود که چشم‌انداز بی‌نظیری را مقابل چشمان شما به تصویر می‌کشد؛ همچنین این منطقه، زیستگاه برخی پرندگان گرمسیری مانند حواصیل هندی، کفچه‌نوک تیز، حواصیل بزرگ، گیلانشاه، سلیم خاکستری و کاکائی است که تماشای آن‌ها برای هر گردشگری جذاب است.

در تور قشم بازدید از عجایب هفتگانه را از دست ندهید

بام قشم

همان‌طور که اشاره شد، قشم جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس است که شگفتی‌های زیادی را در خود جای داده است. در سفر به قشم با تور گردشگری، به بام قشم بروید و گشت‌وگذار در منطقه‌ای که سکونتگاه مردمان دوران باستان بوده است، را تجربه کنید. این منطقه مرتفع، چشم‌اندازی از ساحل شمالی خلیج فارس و جنگل‌های حرا را مقابل چشمان شما به نمایش می‌گذارد و تماشای آن خالی از لطف نیست؛ همچنین در بخش دیگری از بام قشم، می‌توانید مناظری از دره تندیس‌ها را ببینید که زیبایی آن کم از دره ستارگان نیست.

جزایر ناز قشم

در بررسی تصاویر عجایب هفتگانه قشم، جزایری زیبا و منحصربه‌فردی را خواهید دید که با دیوارهای صخره‌ای و طبیعی احاطه شده‌انذ. این منطقه که به جزایر ناز قشم شهرت دارد، در بین گردشگران محبوب و پرطرفدار است. وسعت این جاذبه طبیعی قشم، در حدود ۳ هکتار بوده و برای تفریح، پیاده‌روی و تجربه لحظاتی آرامش‌بخش بسیار مناسب است. از بلندای این جزیره، می‌توانید به تماشای پهنه دریای خلیج فارس، جزیره لارک و تنگه هرمز بنشینید. برخی از تفریحاتی که می‌توانید در جزایر ناز قشم انجام دهید شامل مواردی همچون آفرود سواری، کرایه اسب و شتر، پاراگلایدر، کایت بورد، پاراموتور، چتربازی، بادسواری، جت اسکی، قایق‌سواری و غواصی است.

لاک پشت های پوزه عقابی

یکی دیگر از محبوب‌ترین عجایب هفت گانه قشم، تماشای لاک‌پشت پوزه عقابی است که سواحل استان هرمزگان را برای تخم‌گذاری انتخاب می‌کنند. پوزه این لاک‌پشت‌ها، به شکل منقار عقاب بوده و برای پیدا کردن غذا از آن استفاده می‌کنند. این موجودات دریایی زیبا که به لاک‌پشت منقار کوتاه نیز شناخته می‌شوند، از جذابیت‌های منحصربه‌فرد اکوتوریسم قشم محسوب می‌شوند. برای بازدید از لاک‌پشت‌های پوزه عقابی، باید رزرو تورهای قشم در نیمه دوم اسفند تا اواخر اردیبهشت را در اولویت قرار دهید.

غار نمکدان

در بررسی این موضوع که عجایب هفتگانه قشم چیست، نمی‌توان از زیبایی و جذابیت‌های غار نمکدان در این جزیره چشم پوشید؛ در واقع غار نمکدان، بلندتربن منطقه در جزیره است که به شکل کوه نمک ساخته شده است. در دامنه این کوه مخروطی با ارتفاع ۳۴۰ متر، غارهای متعددی وجود دارند که با قندیل‌های کریستالی و نمکی و به‌طور طبیعی تزئین شده‌اند. در زبان محلی به این جاذبه شگفت‌انگیز قشم، غار کانی یا غار نمکدون نیز می‌گویند. این منطقه در سال ۱۳۸۵، عضو شبکه جهانی ژئو پارک‌هایی که تحت حمایت یونسکو هستند، شده است. علاوه‌بر شگفتی‌های بی‌نظیر و حیرت‌انگیز این منطقه، غار نمکدان با ۶۴۰۰ متر طول، به‌عنوان طولانی‌ترین غار نمکی در جهان نیز شناخته می‌شود.

تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه، نام یکی دیگر از عجایب هفت گانه قشم است که در روستایی به همین نام قرار دارد. این تنگه زیبا، بر اثر فرسایش سنگ‌های رسوبی ایجاد شده و از جذابیت‌های طبیعت جزیره قشم به شمار می‌آید. این دره، از جاذبه‌های اصلی ژئو پارک‌های جهانی موجود در قشم است که در دل یک کوه سنگی قرار گرفته است. در سفر با تور قشم، بازدید از تنگه چاهکوه را فراموش نکنید.

رزرو تور قشم برای بازدید از عجایب هفتگانه این جزیره رویایی

حالا که با عجایب هفتگانه قشم آشنا شدید، بهتر است برای گذراندن تعطیلات خود، زیباترین و شگفت‌انگیزترین جزیره ایران را در الویت قرار دهید. برای تجربه سفری، خیال‌انگیز و متفاوت و رزرو آنلاین تور قشم، به سایت اقامت ۲۴ مراجعه کرده و با بررسی امکانات و قیمت هر کدام از تورهای گردشگری به مقصد جزیره زیبای قشم، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

عوامل مختلفی در قیمت تور قشم اثرگذارند. در واقع وسیله‌ای که برای رفت‌وبرگشت انتخاب می‌کنید، محلی که برای اقامت خود در نظر می‌گیرید و تعداد روزهایی که می‌خواهید در سفر باشید، همگی در قیمت تاثیرگذار هستند. طبیعتاً هزینه‌ای که برای هتل ۵ ستاره پرداخت می‌شود، با هزینه و خدمات یک هتل ۳ ستاره تفاوت دارند. از دیگر عوامل بسیار مهم در قیمت تور قشم، تاریخ و فصلی است که برای سفر در نظر می‌گیرید. چرا که در ایام تعطیلات و عید نوروز که درخواست مردم برای مسافرت زیاد است، هزینه‌ها نیز افزایش پیدا می‌کنند.

سخن پایانی

تمام افرادی که قصد سفر به جزیره زیبای قشم را دارند، به‌دنبال پاسخ این سوال هستند که عجایب هفتگانه قشم چیست؟ برخی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و دیدنی این جزیره به قدری زیبا، خاص و منحصربه‌فرد هستند که به عنوان عجایب هفتگانه قشم شناخته می‌شوند. با توجه به جذابیت‌های شگفت‌انگیز این جزیره ایران، در این مطلب به معرفی عجایب هفت گانه قشم پرداختیم.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    عالی
  • علی IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    هم چیزیش خوب ولی مغازه دارهای قشم برخورده خوبی ندارن متاسفانه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها