یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
زهره زرشناس از بن‌مایه‌های تاریخی مانویت سخن می‌گوید

زهره زرشناس، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در نشستی تخصصی درباره بن‌مایه‌های تاریخی و داستانی مانوی ‬سخن خواهد گفت.

به‬ گزارش‬ خبرنگار‬ خبرگزاری‬ کتاب‬ ایران (ایبنا)، نشست تخصصی «بن‌مایه‌های داستانی مانوی» ‬از‬ سلسله نشست تخصصی «ایران» و «ایرانی» در آیینه پژوهش‌های دانشگاهی‬ برگزار‬ می‬ شود.

معاونت پژوهشی بنیاد، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های برتر دانشگاهی در ‏زمینه ‏ایران‌شناسی را شناسایی کرده و درصدد معرفی شایسته‌تر آنها در سلسله نشست «ایران و ایرانی در آیینه ‏پژوهش‌های ‏دانشگاهی» است. این برنامه باهدف حمایت از پژوهش‌های ایران‌شناسانه در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و ‏همچنین برجسته‬ کردن آثار ‏ایران‌شناختی انجام می‌پذیرد.‬ آثار برگزیده مرتبط با برنامه پژوهشی بنیاد، در قالب کتاب منتشر ‏خواهند شد. ‏

ششمین نشست از این برنامه، به ارائه دستاورد بررسی همه‌جانبه تفسیرها و کارکردهای بن‌مایه‌های مختلف در متون داستانی و دینی مانوی اختصاص دارد که با حضور دکتر زهره زرشناس، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و ‏دکتر سیما فولادپور، دانش‌آموخته مقطع دکتری بنیاد ایران‌شناسی برگزار ‏می‌‬‌شود.

دبیری این جلسه را دکتر حمید افشار، عضو هیئت ‏علمی بنیاد ایران‌شناسی‬ بر عهده خواهد داشت.‏ ‏

بنیاد ایران‌شناسی میزبان (حضوری و مجازی) علاقه‌مندان به مطالعات ایران و ایران‌شناسی در این نشست‌ها است و به ‏‏شرکت‌کنندگان، گواهی حضور داده می‌شود.‏ ‏

زمان برگزاری نشست یکشنبه، ۵ آذر ۱۴۰۲، ساعت ۱۳ تا ۱۵ در سالن دکتر حبیبی بنیاد ایران‌شناسی برگزار می‌شود.

حضور برخط: ‏www.skyroom.online/ch/iranology/neshast ‎

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها