شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
برگزاری رویداد ملی «روایت حبیب» با موضوع شهید «قاسم سلیمانی» در ارومیه

آذربایجان‌غربی- رئیس حوزه هنری استان آذربایجان‌غربی گفت: سومین رویداد ملی «روایت حبیب » با موضوع شهید سردار «قاسم سلیمانی» همزمان با سراسر کشور در ارومیه برگزار می‌شود.

هادی سعیدی‌فرد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه گفت: همزمان با سراسر کشور سومین رویداد ملی «روایت حبیب» با موضوع شهید سردار «قاسم سلیمانی» در ارومیه برگزار می‌شود.

وی روایتگری همرزمان شهید سلیمانی، اجرای سرود، پخش فیلم کوتاه و اجرای برنامه گلریزان با هدف آزادسازی تعدادی از زندانیان زن و تقدیر از عوامل و دست‌اندرکاران فعالیت‌های فرهنگی ورزشی که در راستای معرفی شخصیت سردار قاسم سلیمانی فعالیت موثر داشته‌اند را از جمله برنامه‌های جنبی این رویداد ملی در ارومیه عنوان کرد.

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این رویداد هر سال با رویکرد و نگاه خلاق هنری این رویداد برگزار می‌شود، افزود: هدف این است با زبان هنر از رشادت‌ها و سلحشوری‌ها، اخلاق، منش، معرفت و مرام سردار سلیمانی را برای مردم بازگو کنیم.

سعیدی‌فرد گفت: روایت حبیب نشان دادن اخلاق و کردار پهلوانی شهید قاسم سلیمانی است که با توجه به سابقه منش پهلوانی در محیط زورخانه به عنوان یک نماد ملی و سنتی ایرانی این برنامه نیز در همه مراکز استانی کشور در زورخانه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به دلیل انتخاب شعار جهان پهلوان سلیمانی گفت: سردار سلیمانی از کودکی در زورخانه فعالیت می‌کرد و این مرام و پهلوانی را از کودکی کسب کرده بودند و وظیفه داریم در نشر ارزش‌ها با زبان جهانی هنر و تبیین اهداف انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

به گزارش ایبنا؛ رویداد ملی «روایت حبیب» با موضوع شهید «قاسم سلیمانی» روز سه‌شنبه ۱۲ دی ماه سال جاری در زورخانه جهان پهلوان تختی ارومیه برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها