پنجشنبه ۲ مهر ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۱
«بگذاريد تا مي‌توانم بازي کنم» در بازار نشر

کتاب «بگذاريد تا مي‌توانم بازي کنم» اثر «مه‌پري قاسم‌نژاد» با موضوع روانشناسي ورزشي کودکان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا)، اين اثر با بيان اين موضوع که نوع زندگي شهري و گرايش به سمت ماشيني شدن، نخستين بنياد اجتماع يعني خانواده را تحت تاثير قرار داده و کودکان را از بازي‌هاي پرتحرک و همراه با صدا و آواز محروم ساخته، به بيان راه‌حل‌هاي اين مساله مي‌پردازد.

اثر حاضر در پنج فصل طراحي شده است. فصل اول ورزش و سلامتي کودکان است و فصل دوم روانشناسي بازي نام دارد. پس از آن بازي و سرگرمي‌هاي کودکان بيان و در گام بعدي، مها‌رت‌هاي بازي کردن ارايه مي‌شوند. در آخرين فصل از کتاب نيز بازي‌هاي پرورشي آورده شده اند.

در قسمتي از مقدمه کتاب آمده است: «متاسفانه به دليل ناآگاهي و اطلاعات کم مردم ما نسبت به تحرک و ورزش و پيامد‌هاي مثبت آن که احساس خوشايند سبکبالي و پر انرژي بودن را به همراه دارد، انسان فاقد تحرک، رفته رفته به موجودي با کاهش بهره‌وري و امراض مختلف روحي و جسمي روبه‌رو خواهد شد. بنابر آمار و ارقام موجود، سرانه فضاي سبز براي ورزش کردن در ايران حدود 4/1 متر مربع است در حالي که اين ارقام در کشور‌هاي اروپايي و آمريکا بين هفت تا 12 متر مربع است.»

کتاب «بگذاريد تا مي‌توانم بازي کنم» از سوي اننتشارات بامدادکتاب در شمارگان 2000 نسخه، 160 صفحه و بهاي 30000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط