پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۵
آموزش شنا در بازار نشر

کتاب «آموزش و تمرينات شناي صحيح» اثر يوزف گيرل و ميشل هان با ترجمه مجيد واحدي‌زاده كه به ارايه اصول و قواعد يادگيري و آموزش شنا مي‌پردازد، منتشر شد./

به گزارش خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا)، اين اثر به بيان اطلاعات و توانايي‌هاي اساسي که دربرگيرنده فيزيک شنا، تکنيک تنفس، جهش يا پرش و آموختن و ياد دادن و همچنين بيان تکنيک و تمرين که شامل شناي کرال سينه و پشت، قورباغه، پروانه، تمرين تئوري و برنامه‌ريزي و اجراي تمرين است، اختصاص دارد.

اثر حاضر در 9 فصل تنظيم شده است. فصل نخست تا فصل پنجم دربرگيرنده ابزار کمک آموزشي، مفاهيم تخصصي، دانستني‌هاي اساسي، آموزش و يادگيري و توانايي‌هاي اساسي است و فصل ششم تا نهم شامل تکنيک‌ و تمرين، تمرين آمادگي جسماني، بازي‌هاي درون آب و رفتار صحيح هنگام آب‌تني و شنا مي‌شود.

در قسمتي از پيشگفتار مترجم آمده است: «کتاب شناي صحيح از معدود کتاب‌هاي کمياب منتشر شده در جهان است که آموزش شنا‌هاي کلاسيک را از ابتدا تا پايان به رشته تحرير در آورده و همچنين تمرينات و بازي‌هاي آبي، برنامه‌هاي افزايش توان جسماني، شناي معلولين، آشنايي با فنون نجات غريق، توصيه‌هاي مهم و اصولي در رابطه با شنا در استخر و آب‌هاي آزاد را با شيوه‌اي نوين و علمي به مشتاقان يادگيري اين رشته ورزشي ارايه داده است.»

همچنين در قسمتي از مقدمه نويسندگان آمده است: «انسان از توانايي بالاي شناگري خود در سراسر عمر استفاده مي‌کند. شناگر واقعي بايد به طور مستمر شنا کند و قادر به انجام شيوه‌هاي مختلف شنا باشد. اين يک اصل است تا فرد بتواند بر موقعيت‌هاي غير عادي تسلط داشته باشد، زيرا شنا ورزشي نيست که هر کسي به ميل خود آن را انجام دهد و اين مساله بايد مورد بررسي قرار گيرد که آيا دسترسي به شيوه‌هاي آموزشي و تمريني شنا در دهه‌هاي اخير تغيير کرده است يا خير؟»

کتاب «آموزش و تمرينات شناي صحيح» از سوي انتشارات بامداد کتاب در شمارگان 3000 نسخه، 128 صفحه و بهاي 20000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط