سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
جمهوری اسلامی بر پایه فرهنگ بنا شده است

جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با تاکید بر اینکه نظام اسلامی برپایه فرهنگی بنا شده است، گفت: انقلاب اسلامی دو مکتب «مارکسیسم» و «ماتریالیسم» که تمامی کشورها را به صورت مستقیم و غیرمستقیم زیر پوشش خود داشت، با شعار «نه شرقی و نه غربی» معادله این دو مکتب را به هم ریخت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سردار محسن شیخی" جانشین مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در آیین اختتامیه جشنواره‌های «جایزه ادبی یوسف»، «فانوس»، «ترنم فتح»، «تئاتر سنگر»، «شعر دفاع مقدس» استان تهران که صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: کشورها برای ادامه حیات و بقاء خود دارایی‌هایی دارند؛ که این دارایی‌ها یا دارایی نظامی است یا فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است.

سردار شیخی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر پایه فرهنگی بنا شده است، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی معادلات و ارتباطاتی که در کل جهان جاری و ساری بود را به هم زد. انقلاب اسلامی دو مکتب «مارکسیسم» و «ماتریالیسم» که در حقیقت جهت‌دهنده تمامی کشورها بودند و تمامی آنها را به صورت مستقیم و غیرمستقیم زیر پوشش خود داشتند، با شعار «نه شرقی و نه غربی» معادله این دو مکتب را به هم ریخت.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی بیش از ۵۰ هزار مستشار نظامی در کشور وجود داشت، اما بعد از وقوع انقلاب اسلامی این معادلات برهم خورد، بیان داشت: کشورهای غربی چماق سه پهلو داشتند که شامل دموکراسی، حقوق بشر و آزادی بود؛ آن‌ها هر کشوری را که می‌خواستند سرکوب کنند با سه اتهام «نبود دموکراسی»، «نقض حقوق بشر» و «نبود آزادی» مورد حمله قرار داده و به آن‌ها فشار وارد می‌کردند.

وی عنوان کرد: کشورهای غربی با استانداردهای دوگانه‌ی خود اگر در جایی به حیوانی ضربه‌ای وارد می‌شد سرو صدای زیادی به پا می‌کردند، ولی اگر در نقطه دیگری هزاران نفر کشته می‌شدند، صدایی از آن‌ها درنمی‌آمد.

جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به دوران دفاع مقدس ادامه داد: ما در دوران دفاع مقدس حتی یک موشک هم نداشتیم که اگر امکاناتی که امروز داشتیم را در آن زمان داشتیم از همان بازدارندگی امروز برخوردار می‌شدیم.

وی گفت: امروز در حال حاضر در وضعیتی به سر می‌بریم که به قول رهبر معظم انقلاب اسلامی دوران بزن در رو تمام شده است.

در این مراسم، ازبرگزیدگان دهمین جشنواره جایزه ادبی یوسف، پنجمین دوره جشنواره فانوس، چهارمین دوره جشنواره ترنم فتح، دومین دوره جشنواره تئاتر سنگر، بیست و سومین دوره جشنواره شعر دفاع مقدس استان تهران تقدیر و تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها