دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
«بیگانه با ترس» به چاپ دوم رسید

کتاب «بیگانه با ترس؛ هشت‌گفت‌وگو درباره خلبان محمود اسکندری» تالیف صادق وفایی در انتشارات مؤسسه مطبوعاتی ایران به چاپ دوم رسید.

سرویس فرهنگ مقاومت خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب «بیگانه با ترس؛ هشت‌گفت‌وگو درباره خلبان محمود اسکندری» تالیف صادق وفایی در انتشارات مؤسسه مطبوعاتی ایران به چاپ دوم رسید.

کتاب پیش‌رو به‌جز مقدمه‌های ناشر و نویسنده، دربرگیرنده ۸ گفت‌وگو با این عناوین است: «گفت‌وگوی اول؛ فرج‌الله براتپور، علی‌اکبر زمانی و محمود ضرابی»، «گفت‌وگوی دوم؛ اسماعیل امیدی و روح‌الدین ابوطالبی»، «گفت‌وگوی سوم؛ امیرخلبان فریدون صمدی»، «گفت‌وگوی چهارم؛ امیرخلبان اسماعیل امیدی»، «گفت‌وگوی پنجم؛ امیران خلبان ناصر باقری و محمدرضا قره‌باغی»، «گفت‌وگوی ششم؛ امیران خلبان اسماعیل امیدی، محمدرضا قره‌باغی، علی‌اکبر زمانی، محمد اسکندری، محمود ضرابی، اصغر شفائی و محمدرضا ملکی»، «گفت‌وگوی هفتم؛ حسینعلی ذوالفقاری» و «گفت‌وگوی هشتم؛ محمدرضا قره‌باغی، محمد و ملیسا اسکندری»

محمود اسکندری متولد سال ۱۳۲۶ و درگذشته به‌سال ۱۳۸۰ یک از خلبانان افسانه‌ای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که مأموریت‌های محیرالعقول و غیرممکنی را در طول جنگ، تبدیل به عملیات ممکن کرد. حضور در پروازهای کردستان و گشت‌زنی‌های مرزی در تابستان ۱۳۵۸ باعث شد هواپیمای فانتوم F4 اسکندری پیش از شروع رسمی جنگ مورد اصابت پدافند قرار گرفته و سقوط کند. او نیز اقدام به خروج اضطراری کرد که خلبان کابین‌عقبش شهید علی ایلخانی به‌دلیل آتش پدافند زمین به هوا به شهادت رسید. اسکندری نیز به‌شدت از ناحیه پا آسیب دید و در پروازهای روزهای اول جنگ حضور پیدا نکرد.

پس از گذشت چند روز اسکندری دوباره به پرواز برگشت و بمباران مناطق و مراکز تجمع نیروهای متجاوز دشمن بعثی را بمباران کرد. او در طول جنگ بارها به آسمان بغداد پرواز کرد و لقب «محمود بغدادی» را از همسنگران شهید و جانباز خود دریافت کرد. شجاعت و پرواز عجیب این خلبان باعث شد پس از اجکت اول، با وجود آن‌که بارها مورد اصابت گلوله‌های دشمن قرار گرفت سقوط نکرده و هواپیمای خود را به آشیانه برگردانَد.

چاپ دوم کتاب «بیگانه با ترس؛ هشت‌گفت‌وگو درباره خلبان محمود اسکندری» تالیف صادق وفایی در انتشارات مؤسسه مطبوعاتی ایران در ۴۹۶ صفحه و شمارگان ۵۵۰ نسخه راهی بازار کتاب شد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدحسین IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    کاش یه بریده‌ای از کتاب رو هم تو گزارش‌تون می‌آوردید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها