سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴
روایت زندگی قهرمانان خراسان جنوبی به نمایشگاه کتاب تهران می‌رود

خراسان جنوبی- بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اقدام به چاپ و نشر کتابچه‌هایی از زندگی شهدای این استان کرده که این کتابچه‌ها را علاوه بر اینکه در اختیار دانش آموزان خراسان جنوبی قرار می‌دهد، در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز عرضه خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار داشت: از سال گذشته حوزه هنری و دفاتر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در شهرستان ها فعال شده و قرار است زندگینامه شهدای هر شهرستان توسط جوانان داوطلب در همان شهرستان به رشته تحریر درآید.

سرهنگ غلامرضا فلاحی افزود: سال گذشته ۲۰ عنوان کتابچه جیبی چاپ شد که هر کدام اختصاص به یک شهید دارد.

وی بیان کرد: این کتابچه ها شامل زندگینامه، وصیت نامه و خاطرات شهدا به همراه تعدادی عکس است که دانش آموز را با فضای دفاع مقدس آشنا می کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: جوانان نوقلم بهترین سفیران برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوانان هستند به همین دلیل نوشتن کتابچه ها به جوانان واگذار شده است.

فلاحی با بیان اینکه در حوزه تولید کتاب قلم و تجربه نویسندگان مهم است، افزود: در خراسان جنوبی از نظر نویسنده توانمند با کمبود مواجه هستیم به این منظور با کمک دستگاه های هنری و برگزاری کارگاه در تقویت قلم نویسندگان تلاش خواهیم کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵۶ نویسنده در حوزه دفاع مقدس داریم که ۲۳ نفرشان فعال هستند و کتاب ها در حوزه های کودک، نوجوان، موسیقی، تئاتر، رمان، کتاب شعر، تاریخ شفاهی، خاطره، داستان و کتاب های اسنادی تالیف می شوند.

فلاحی گفت: در نمایشگاه کتاب که قرار است از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در تهران برگزار شود به صورت حضوری و میدانی شرکت و کتاب‌های منتشر شده را عرضه خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط