پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲
ایده کتابخانه دیجیتال در شهر بندرکنگ محقق شد

هرمزگان - برای اولین بار در سطح مدارس کشور، ایده کتابخانه دیجیتال در شهر بندرکنگ به تحقق پیوست.

مجری طرح کتابخانه دیجیتال بندرکُنگ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از تحقق طرح کتابخانه دیجیتال در شهر بندرکنگ برای اولین بار در سطح مدارس کشور خبر داد و افزود: ضمن ایجاد کتابخانه سنتی، کتابخانه دیجیتال ویژه دانش‌آموزان، والدین و معلمان راه‌اندازی کردیم.

علی احمد نژادکُنگی ادامه داد: ایده کتابخانه دیجیتال به شیوه نوین موجود برای اولین بار در سطح مدارس کشور با تکیه بر ۵ سال اقدام پژوهی صورت گرفته و این مهم در سطح شهر بندرکنگ به تحقق پیوست و مورد استقبال مسئولان استانی و شهرستانی آموزش و پرورش و دانش آموزان مدارس مقطع ابتدایی این بندر زیبا و تاریخی قرار گرفت.

مدیر دبستان پسرانه معراج بندرکنگ با ابراز خرسندی از کتابخانه دیجیتال معراجی ها افزود: در این طرح، کتاب‌ها به صورت صوتی، تصویری و پی دی اف آماده شده‌اند.

وی اضافه کرد: تلفیق این طرح با طرح وزارتی دانایی و توانایی و شیوه نامه درخت دانایی به شیوه نوین در زمینه کتاب و کتابخوانی بوده است و امید داریم که این پژوهش و ایده به وقوع پیوسته بتواند گامی رو به جلو در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی باشد.

این معلم خوش‌فکر و خلاق، ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی تمامی فرزندان ایران زمین از همکاری صمیمانه فاطمه پاژنامه رابط طرح، سپاسگزاری کرد و گفت: معلمان مولف نیز ۳ عنوان کتاب در قالب شعر و داستان در دست چاپ دارند که به زودی نیز منتشر خواهند شد.

ایده کتابخانه دیجیتال در شهر بندرکنگ محقق شد

احمدی نژادکُنگی با بیان اینکه یکی از تکالیف آخر هفته دانش‌آموزان استفاده از کتابخانه است، بیان کرد: دانش‌آموزان برای هر هفته، کتابی را انتخاب می‌کنند، ضمن مطالعه و خلاصه نویسی، به منظور بالا بردن قدرت تحلیل آنها در زنگ فارسی به ارائه کنفرانس خواهند پرداخت و واژگان مترادف و متضاد آن را با توجه به دروس خودشان استخراج می‌کنند.

این چهره فرهیخته ادامه داد: کتابخانه دیجیتال با تنوع فراوان ویژه کودکان ۲ سال تا سالخوردگان ۱۰۰ ساله، تولید محتوا داریم و استقبال از این طرح ما را مجاب کرده است تا در دیگر مدارس نیز این دست کتابخانه‌ها را راه اندازی کنیم.

وی در همین راستا افزود: با همیاری دبستان دخترانه کرچی بندرکنگ با مدیریت خواهرم سمیره احمدی نژادکُنگی نیز کتابخانه صوتی دائر کردیم.

او گفت: ما می‌توانیم آخرین شعله‌های به جا مانده در باد، در طوفان تاریکی‌ها را با کمک هم شعله‌ور سازیم و خورشید کتاب‌خوانی و مطالعه را در آسمان میهن مان به نور تفکر منور گردانیم را به عنوان شعار کتابخانه دیجیتال معراجی های بندرکنگ انتخاب کرده‌ایم.

به گزارش ایبنا، دبستان پسرانه معراج بندرکنگ سال ۱۳۸۰ به همت دولت و مسئولین در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۸۳۰ مترمربع و زیر بنای ۶۹۴ مترمربع در ۱۲ کلاس در خیابان آیت الله خامنه‌ای محله ابوذر بندرکنگ تاسیس شد و هم اکنون تعداد ۳۳۴ دانش آموز دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها