شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۷
«آخرین باری که دیدمت» یک رمان درونی است

سیده زهرا طباطبایی، نویسنده کتاب «آخرین باری که دیدمت» گفت: این کتاب برخلاف زندگی‌نامه‌ها که مشکلات بیرونی را نشان می‌دهد، یک رمان درونی است. در این کتاب درباره دغدغه‌های درونی یک مدافع حرم و خانواده‌اش صحبت شده است.

اولین رمان سیده زهرا طباطبایی نویسنده جوان، با عنوان «آخرین باری که دیدمت» توسط انتشارات حماسه یاران و با موضوع مدافعان حرم چاپ و منتشر شده است.
طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: پس از انتشار این کتاب و در سال ۱۴۰۰ جدی‌تر به ادبیات نگاه کردم و پس از آن یک مجموعه سه جلدی قصه‌ها و آیات که شامل ۸۰ قصه کوتاه است نوشته‌ام، بعد از آن یک رمان در موضوع مهدویت تالیف کردم که توسط انتشارات جمکران که هنوز چاپ نشده است.


او با اشاره به اینکه در نمایشگاه امسال، یک کتاب با عنوان «قهرمانان کوچک» داست، افزود: این کتاب برای گروه سنی «ج» است و درباره دو پسربچه فلسطینی است که توسط انتشارات جمکران چاپ و منتشر شد. این کتاب با تصویرگری امین دریاوند روانه بازار نشر شده است.


سیده زهرا طباطبایی افزود: در کنار نوشتن کتاب، من ویراستار «همشهری داستان» هستم و با نشریات هم همکاری می‌کنم، اما کتاب «آخرین بار که دیدمت» یک رمان ادبی است. این کتاب که در واقع ترکیبی از زندگی‌نامه چند شهید و خانواده‌هایشان است.

او در توضیح این کتاب بیان کرد: «آخرین باری که دیدمت» برخلاف زندگی‌نامه‌ها که مشکلات بیرونی را نشان می‌دهد، یک رمان درونی است. در این کتاب درباره دغدغه‌های درونی یک مدافع حرم و خانواده‌اش صحبت شده است. کتاب دو شخصیت اصلی دارد و هر فصل زاویه‌دید میان شخصیت‌ها می‌چرخد. نفر اول مجتبی است که مدافع حرم است و شخصیت دوم، نهال همسر مجتبی است. داستان براساس مشکلات درونی این دو شخصیت پیش می‌رود، مسائلی چون دل کندن نهال از همسرو جدایی مجتبی از او. کتاب درباره چنین موضوعاتی است.


طباطبایی با اشاره به شخصیت‌های داستان گفت: شخصیت‌ها ساخته ذهن من است اما مجموعه‌ای از چند خانواده شهید مدافع حرم هستند.

وی در پایان گفت: نکته جالب کتاب این بود که یکی از دوستان پس از خواندن کتاب گفت: این مجتبی صبوری هم‌رزم من بوده، در صورتی که من این شخصیت را در ذهنم ساخته و پروریده بودم وخدا را شکر تخیل به واقعیت نزدیک شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط