شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶
رونمایی از مجموعه ادبیات کلاسیک نشر مهاجر در نمایشگاه کتاب

آیین رونمایی از مجموعه ادبیات کلاسیک نشر مهاجر با عنوان «رمان‌های ماندگار جهان» در سرای اهل قلم کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا آیین رونمایی از مجموعه ادبیات کلاسیک نشر مهاجر با حضور مترجمان این مجموعه، مجید عمیق و رضوانه سیدعلی و علیرضا غنجی فشکی، ویراستار این مجموعه جمعه (۲۸ اردیبهشت‌ماه) در سرای اهل قلم کودک و نوجوان برگزار شد.

مجید عمیق، مترجم در این نشست گفت: من سمت ترجمه رمان‌های کلاسیک نمی‌رفتم. یک دلیل این بود که بعضی از این رمان‌های کلاسیک Simplified شده یعنی تلخیص و ساده‌سازی شده است. مثلاً «بینوایان»ی داریم که ۸۰ صفحه است؛ ولی این کتاب‌ها به دلیل اینکه کامل و جامع بودند و نثر فاخر و خوبی داشتند، من را به سمت ترجمه‌شان کشاندند و با وجود ظرافت‌هایی که کار داشت، سعی کردیم حق مطلب را ادا کنیم. امیدوارم ترجمه و نثر این مجموعه موردپسند علاقه‌مندان واقع شود.

رونمایی از مجموعه ادبیات کلاسیک نشر مهاجر در نمایشگاه کتاب

رضوانه سیدعلی نیز در این مراسم گفت: عناوینی که در این مجموعه انتخاب شده، عناوینی است که همه ما با آن‌ها بزرگ شدیم و من به عنوان مترجم وقتی این کتاب‌ها را ترجمه کردم بسیار لذت بردم. علی‌رغم اینکه این داستان‌ها را از بچگی خوانده‌ایم و بلدیم، در زندگی روزمره الان هم به صورت ناخودآگاه از این داستان‌ها انرژی می‌گیریم. این عناوین به صورت خیلی خاص و با احتیاط و با سلیقه بالا توسط ناشر انگلیسی اصلی انتخاب شد و متن این رمان‌ها بسیار وفادار به رمان‌های اصلی بود.

او افزود: حفظ متن و وفاداربودن به نگارش‌های اولیه خیلی سخت است. ناشر این مجموعه سعی کرده است با انتخاب نویسنده‌هایی که واقعاً توانمند بوده‌اند این وفاداری به متن و رمان‌های اصلی را حفظ کند و بچه‌ها بتوانند از خواندن این متنی که ساده شده است، لذت ادبی را که رمان اصلی در دل خود دارد، دریافت و درک کنند.

رونمایی از مجموعه ادبیات کلاسیک نشر مهاجر در نمایشگاه کتاب

در ادامه، علیرضا غنجی فشکی، ویراستار این مجموعه نیز بیان کرد: عنوان مجموعه رمان‌هایی که در حال رونمایی از آن هستیم، «رمان‌های ماندگار جهان» است که واقعاً بامسما است؛ چراکه بیشتر قریب به اتفاق این مجموعه، از دیرباز نسل‌های مختلف را به خود جذب کرده است. علت ماندگاری این آثار هم جامعیت رویکردی است که به انسان دارد: انسان اعم از انسان گذشته تا به امروز. درواقع آنقدر نویسندگان این آثار با دقت و آگاهی به آنچه که می‌خواستند به آن بپردازند، نگاه کرده‌اند که حاصلش آفرینش انسان‌های جدیدی است که تاکنون وجود نداشته‌اند. این شخصیت‌ها آنقدر دقیق طراحی شده‌اند که در هر زمانی به آن‌ها پرداخته شود دارای جذابیت هستند.

به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کریمی IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    بسیار هم عالی، مشتاقانه منتظر کارهای بعدی ایشان هستیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط