یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی

به غرفه خالی از آدم‌ها و وسایل ایبنا نگاه می‌کنم؛ تصاویر شلوغ و پر از شور و هیجان روزهای اول، از جلوی چشمانم عبور می‌کند. با خود زمزمه می‌کنم: به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی.

سرویس کودک و نوجوان خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - فاطمه خداوردی: روز یازدهم و پایانی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از گرد راه رسید! برای من واژه پایان، در کنار تلخی‌های انکارناپذیرش، همیشه امیدهایی را هم به دنبال داشته است. این نقطه پایان نمایشگاه کتاب سی‌وپنجم بود؛ اما وعده امید می‌داد از کارهایی که به خوبی پیش رفت و بستری برای برنامه‌های بزرگ‌تر شد. این پایان میزها و صندلی‌های غرفه سرویس کودک و نوجوان ایبنا بود؛ اما جوانه امیدی شد برای شروع صمیمیت‌هایی که در میان همین میز و صندلی‌ها شکل گرفت و به سمت آفتاب روزهای قشنگ نیامده رفت.

روز شنبه را با پیوند و ثبت کلمه‌ها از جمعه شلوغی که گذشت شروع کردیم و هرچه ساعت به جلو رفت، متوجه شدیم شنبه‌ای جمعه‌نما را به لحاظ استقبال مردم از غرفه‌های کودک و نوجوان نمایشگاه پیشِ رو داریم. برای اینکه آخرین گل‌هایم را از این باغ کاغذی چیده باشم و با سبدی پر از نور کتاب کودک و نوجوان به تحریریه بازگردم، مابقی روزم را به دیدار افراد فعال در زمینه کتاب کودک و نوجوان و تعامل و معاشرت با آن‌ها گذراندم که تا مدت‌ها برای نوشتن از آن‌ها نور ذخیره داشته باشم.

آخرین ساعات روز، موعد بغل‌های محکمی بود از حسرت، برای روزهای شیرینی که در شلوغی‌ها گم شد و مهری که میان قلب‌ها در بطن این همکاری‌ها شکل گرفت. به غرفه خالی از آدم‌ها و وسایل ایبنا نگاه می‌کنم؛ تصاویر شلوغ و پر از شور و هیجان روزهای اول، از جلوی چشمانم عبور می‌کند. با خود زمزمه می‌کنم:

به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی
به صد دفتر نشاید گفت حسب‌الحال مشتاقی
نه حسنت آخری دارد نه سعدی را سخن پایان
بمیرد تشنه مستسقی و دریا همچنان باقی

به گزارش ایبنا، نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط