دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴
رئیس جمهور شهید، به دغدغه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه توجه داشت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین ادای احترام اهالی فرهنگ، هنر و رسانه به «خادم فرهنگ» گفت: رئیس جمهور شهید، به همه دغدغه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه توجه داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آیین ادای احترام اهالی فرهنگ، هنر و رسانه به خادم فرهنگ با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمد هاشمی، جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمود اسلامی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی، سیدمجتبی پوراحمدی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات، ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات داخلی، ایمانی خوشخو، دبیر شورای هنر و جمعی دیگر از مسئولان فرهنگی دوشنبه (۷ اردیبهشت ماه) در تالار وحدت برگزار شد.

اسماعیلی ضمن قدردانی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه برای ابزار همدردی خالصانه و ابزار علاقه‌مندی به رئیس جمهور شهید گفت: برای من بسیار سخت است در خصوص کسی صحبت کنم که بیشترین تاثیرگذاری، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خودم را از وی داشتم.

وی ادامه داد: سال‌ها توفیق داشتم تا هم‌نفس این شهید باشم. در این سال‌ها، چیزی جز خدمت‌گذاری و علاقه زایدالوصف به تک‌تک شهروندان ایرانی را ندیدم. در طول این سه سال و دوره کوتاه رئیس جمهوری وی، شما اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه گواهی می‌دهید کاری از دست وی و دولت بربیاید و دریغ کند. رئیس جمهور شهید، به همه دغدغه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه توجه داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از هیچ محدودتی صحبت نکردم، مگر اینکه ایشان دعوت به سعه‌صدر و از هیچ گشایشی صحبت نکردم مگر اینکه با همه وجود استقبال کند در سوگ رئیس جمهور تراز و به فرمایش رهبر انقلاب، جامع‌الاطراف هستیم. جز ابراز محبت، عاطفه، ارادت، تاسف و تاثر از فقدان چنین شخصیت دلسوز و خدمتگذاری نشنیدم.

رئیس‌جمهور گفتن از ناامیدی را بر خود حرام کرده بود

وی با اشاره به آیین تشییع رئیس جمهور شهید، بیان کرد: مردم ایران نشان دادند به خدمتگزاران واقعی خود عشق می‌ورزند. رئیس‌جمهور عزیز، بسیار مظلوم و مکتوم بود و بر خود و ما حرام کرده بود از ناامیدی بر زبان جاری شود.

اسماعیلی به تعدد سفرهای استانی آیت‌الله رئیسی اشاره و بیان کرد: مردم خدمتگذار صدیقی را از دست دادند. سه سال شب و روز نشناخت؛ به برخی از استان‌ها بیش از ۱۰ بار سفر کرد. اهالی فرهنگ و هنر، پدری دلسوز، برادری مهربان و بزرگتری خیراندیش را از دست دادند. رئیسی، رئیس جمهور، به اندازه رئیسی شهید دستش باز نبود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها