چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸
تلاش می‌کنیم ویترین کتاب را برای کودک و نوجوان افزایش دهیم

حمیدرضا سیدناصری گفت: انجمن در نظر دارد یک نمایشگاه تخصصی کودک را در هفته کتاب برگزار و همچنین چند نمایشگاه استانی مدنظر را بررسی و در صورت امکان برای اجرای هرچه بهتر آن‌ها تلاش کند.

حمیدرضا سیدناصری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درمورد ارزیابی خود از نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ گفت: نمایشگاه امسال مثل سال‌های قبل بود؛ البته در بعضی جاها مقداری کم‌رنگ‌تر بود مثلاً در ابتدا و چند روز اول حضور مردم کمتر بود ولی روزهای تعطیل به روال سابق برگشت و مثل سال‌های قبل استقبال مردم خیلی خوب بود.

او افزود: خیلی خوب است که خانواده‌ها به آموزش و تربیت فرزندان‌شان اهمیت می‌دهند، به نمایشگاه کتاب می‌آیند و با حوصله وقت می‌گذارند، کتاب‌ها را از نزدیک می‌بینند، تورق می‌کنند، داخلش را می‌بینند و با توجه به نیازهای بچه‌هایشان کتاب‌ها را انتخاب می‌کنند.

سیدناصری درباره شعار «بخوانیم و بسازیم» که مختص به نمایشگاه کتاب امسال بود اما از آن می‌توان در تمام طول سال استفاده کرد، گفت: شعار خوبی را برای نمایشگاه امسال در نظر گرفته بودند که می‌توانیم بگوییم موفق هم بوده است. در هر صورت ما باید سرانه کتابخوانی را مخصوصاً در کودکان و نوجوانان افزایش دهیم. البته در چندسال گذشته اتفاق مبارکی افتاده است و آن هم این است که سن رمان‌خوانی در بین نوجوانان ما خیلی پایین آماده است؛ یعنی بچه‌های کلاس سوم و چهارم هم شروع به رمان‌خواندن کرده‌اند. ژانرهای مختلف علمی‌تخیلی، تخیلی، ترسناک و.... برای بچه‌ها خیلی جذابیت دارد؛ این یعنی داستان‌هایی که کشش داستانی آن‌ها خیلی زیاد است بچه‌ها را به خود جذب می‌کنند و آن‌ها از سنین پایین شروع به رمان‌خواندن می‌کنند.

مدیرمسئول انتشارات ذکر درخصوص رویکرد انتشارات قاصدک (واحد کودک و نوجوان انتشارات ذکر) بعد از نمایشگاه کتاب و در طول امسال، بیان کرد: حضور در نمایشگاه‌های کتاب خیلی به ما انگیزه می‌دهد. من به‌شخصه به غرفه انتشارات در نمایشگاه می‌آیم، می‌ایستم و خانواده‌هایی را که برای فرزندان‌شان خرید می‌کنند می‌بینم و از دیدن این اتفاق لذت می‌برم. دیدن این اشتیاق لذت خاصی برای ما دارد، خستگی را از تن ما به در می‌کند و انگیزه می‌دهد تا در سالی که پیش رو داریم و ماه‌های باقی‌مانده سال ۱۴۰۳، تلاش بیشتری کنیم و عناوین خیلی خوبی را که در دست انتشار داریم منتشر کنیم. این نمایشگاه با وجود همه سختی‌هایی که اکنون در حوزه اقتصاد نشر داریم، به ما انگیزه داد تا باز هم بیش از پیش تلاش کنیم.

نایب‌رئیس انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان در مورد دغدغه‌های این انجمن برای این روزهای صنعت نشر کودک و نوجوان توضیح داد: یکی از دغدغه‌های ما در انجمن این بود که نمایشگاه کتاب امسال به خوبی برگزار شود و در حوزه کودک یک سالن کتاب خوب داشته باشیم. تلاش دیگر ما در انجمن ناشران کودک و نوجوان این است که بتوانیم ویترین کتاب را برای کودک و نوجوان افزایش دهیم. انجمن در نظر دارد یک نمایشگاه تخصصی کودک را در هفته کتاب برگزار و همچنین چند نمایشگاه استانی مدنظر را بررسی و در صورت امکان برای اجرای هرچه بهتر آن‌ها تلاش کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط