جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
برگزاری نشست تخصصی طراحی گرافیک عاشورایی در اراک

مرکزی - رئیس حوزه هنری استان مرکزی از برگزاری نشست تخصصی طراحی گرافیک عاشورایی از سلسله نشست‌های تخصصی هنرهای تجسمی با موضوع طراحی گرافیک عاشورایی در اراک خبر داد.

سالار جیریایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک گفت: چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های تخصصی هنرهای تجسمی با موضوع گرافیک عاشورایی با حضور استاد احسان مرادی از اساتید گرافیک دانشگاه اراک و جمعی از علاقه‌مندان در حوزه هنری برگزار شد.

وی افزود: در این نشست که به همت حوزه هنری استان مرکزی و دانشگاه اراک برگزار شد؛ مدرس این نشست پیرامون موضوع پوستر چیست؟ انواع پوستر از لحاظ موضوعی؛ تکنیک و معرفی پوسترهای فرهنگی؛ ملی؛ مذهبی و… مطالبی بیان داشت.

برگزاری نشست تخصصی طراحی گرافیک عاشورایی در اراک

به گفته رئیس حوزه هنری استان مرکزی؛ جلسه پنجم این نشست با موضوع بررسی و نقد آثار سوگواره‌های عاشورایی روز سه‌شنبه ۲۲ خرداد ساعت ۱۷ در حوزه هنری استان مرکزی--اراک برگزار خواهد شد.

گرافیک چیست؟

گرافیک یکی از راه‌های ارتباط بین افراد از گذشته تا به حال بوده است. استفاده از گرافیک حتی در سنگ نوشته‌های غارها نشان می‌دهد که گرافیک ابزار بصری برای بیان احساسات؛ عواطف و تمام حالات انسانی است. به نوعی می‌توان گفت که گرافیک همان تصویری است که با دیدن آن پی به موضوع یا مجموعه‌ای از موضوعات می‌بریم. هدف‌های مختلفی را می‌توان برای گرافیک متصور شد که از جمله این موارد می‌توان به گرافیک هنری و گرافیک بیزینسی اشاره کرد. و در نهایت گرافیک همان هنر به تصویر کشیدن است که یک طراح خاک «پکیج دیزایز» خواه طراح کاتالوگ یا هر طرح دیگری؛ سعی در بیان و رساندن معنا و مفهوم در قالب تصاویر اشکال و طراح‌های گرافیکی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها