دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸
کتاب «مایا» داستان دختر خیال‌پرداز و کتابخوان منتشر شد

کتاب «مایا» به نویسندگی آنیل باسیلی و تصویرگری گوکتو کاراهان با ترجمه نسیم یوسفی از سوی نشر برکه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «مایا» داستانی درباره بچه‌های خیال‌پرداز و کتابخوان است. مایا، دخترک این داستان فکر می‌کند اگر زیاد کتاب بخواند مانند کرمی که داخل سیب زندگی می‌کند تبدیل به یک کرم کتاب می‌شود و به داخل کتاب‌ها می‌رود؛ اما او دلش نمی‌خواهد مثل کرم کتاب‌ها، داخل کتاب، خانه داشته باشد؛ زیرا فکر می‌کند اگر تمام روز آنجا باشد حوصله‌اش سر می‌رود و دلش برای دوستان، خانواده، خانه یا تخت‌خواب و اتاقش تنگ می‌شود. برای همین به اشتباه از کتاب‌ها و حتی کتابخانه‌ها فاصله می‌گیرد.

همچنین او دُم‌هایی را می‌بیند که از کتاب آویزان هستند و فکر اینکه آدم‌هایی که تبدیل به کرم کتاب شده‌اند به داخل این کتاب‌ها رفته‌اند او را می‌ترساند. در صورتی که بعدها طی ماجرایی، به کمک پدرش، متوجه می‌شود که این دم‌ها در واقع نشانگر کتاب هستند. وقتی او متوجه اشتباهش می‌شود این را هم در کنارش یاد می‌گیرد که تصوراتش در مورد یک کتابخوان و کرم کتاب اشتباه بوده است و همین باعث می‌شود دیدگاه جدیدی را برای خودش در این‌باره انتخاب کند.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

«کتابخوان بودن متفاوت از آن چیزی بود که فکر می‌کردم.

اگر می‌خواهید تبدیل به کرم کتاب شوید باید خیلی کتاب بخوانید و کتاب‌ها را دوست داشته باشید.

شما می‌توانید مانند من دنبال رویاهایتان در صفحه کتاب‌ها باشید!

کتاب‌ها را می‌بینی؟

یکی از آن‌ها را انتخاب کن، بخوان و ببین چه دنیاهای شگفت‌انگیزی از نگاهت پنهان بوده‌اند.

فکر کن کرم کتاب چه عشقی می‌کند میان خطوط آن‌ها…»

اطلاعات بیشتر:

نشر برکه، کتاب «مایا؛ داستانی درباره بچه‌های خیال‌پرداز و کتاب‌خوان به نویسندگی آنیل باسیلی و تصویرگری گوکتو کاراهان را با ترجمه نسیم یوسفی در ۳۶ صفحه مصور، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۹۶ هزار تومان برای گروه سنی ۷ تا ۹ سال منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها