دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰
بیم از عقب‌افتادگی  صنعت چاپ آلمان

رضا عقیلی، کارشناس صنعت چاپ، با استناد به تحلیل‌ها درباره جایگاه صنعت چاپ در دنیا و آلمان به رشد ۲ برابری فروش جهانی محصولات چاپی تا سال ۲۰۲۸ اشاره کرد درحالی که آلمان در مقایسه بین‌المللی تا حدودی عقب است.

سرویس مدیریت کتاب خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - رضا عقیلی، کارشناس صنعت چاپ: صنعت چاپ در سراسر جهان در حال رشد است. تنها در آلمان، بزرگترین بازار روزنامه اروپا، ادغام مجموعه‌های چاپی به‌عنوان یک مسئله جدی در حال وقوع است، کارشناسان صنعت چاپ پیش‌بینی می‌کنند که از هر دو شرکت متوسط یکی به‌زودی ناپدید می‌شود. در این میان اگر می‌خواهید زنده بمانید، باید مسیر خود را تغییر دهید.

۱۱ روز در ماه مه و ژوئن کافی بود تا ترازنامه هایدلبرگ دراک، بزرگترین تولیدکننده ماشین چاپ جهان، به میزان قابل توجهی بهبود یابد. نمایشگاه دروپا در این ۱۱ روز در شهر دوسلدورف برگزار شد، نمایشگاه بین‌المللی پیشرویی برای صنعت چاپ و رسانه‌های چاپی با ۱۶۴۰ غرفه دار و ۱۷۰ هزار بازدید کننده.

همان‌طور که گروه S-Dax گزارش می‌دهد، هایدلبرگ سفارش‌های زیادی را در آنجا رزرو کرده است که سفارش‌های اخیر این حوزه را بهبود داده است؛ همچنین در حال حاضر منجر به استفاده بهتر از ظرفیت‌های تولید در آغاز سال مالی جدید ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ خواهد شد. تحقیقات این شرکت می‌گوید: «بنابراین کار کوتاه‌مدت در مکان‌های مختلف آلمان در ماه ژوئن به پایان می‌رسد.»

از پاییز گذشته، شرکتHeidelberger Druck با توسعه نسبتاً ضعیف بازار مواجه بوده است. بی‌میلی مشتریان همچنین ممکن است به این واقعیت مرتبط باشد که Drupa اگرچه هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود، زیرا این نمایشگاه محلی است که محصولات و نوآوری‌های جدید خود را ارائه می‌دهد و بسیاری از شرکت‌های چاپ منتظر این رویداد هستند.

صنعت چاپ در واقع از منظر جهانی خوب عمل می‌کند. توماس شیمان، مدیرعامل انجمن فناوری چاپ و کاغذ انجمن مهندسی مکانیک و کارخانه آلمان (VDMA) در این زمینه می‌گوید: «این صنعت درحال رشد است.» او فروش جهانی را تقریباً ۸۴۰ میلیارد یورو تخمین می‌زند و تا سال ۲۰۲۸، انتظار می‌رود که درآمد سالانه آن با توجه به تورم، ۲ درصد رشد کند.

رشد ۲ برابری فروش جهانی محصولات چاپی تا سال ۲۰۲۸ پیش‌بینی می‌شود درحالی که آلمان در مقایسه بین‌المللی تا حدودی عقب است.

این پیشرفت عمدتاً توسط چاپ لیبل و بسته‌بندی هدایت می‌شود. شیمان در این زمینه توضیح می‌دهد: «در کشورهای درحال توسعه، رفاه و به همراه آن تقاضا برای بسته‌بندی در حال افزایش است.»

این موضوع اهمیت زیادی دارد و آلمان در مقایسه بین‌المللی تا حدودی عقب است. کرستین هوملهوف، مدیرعامل انجمن چاپ و رسانه آلمان (BVDM) نیز می‌گوید: «بازار اینجا در نزول یکپارچگی گسترده است. تنها در سال ۲۰۲۳، ۵۰ شرکت چاپ در سراسر کشور تعطیل یا تصاحب شده‌اند.»

دروپا نمایشگاه تجاری پیشرو برای صنعت چاپ و گرافیک است و باید آن را یک رویداد مهم برای همه کسانی دانست که در صنعت چاپ، بسته‌بندی و گرافیک حضور دارند، این نمایشگاه با اینکه هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود اما جایگاه ویژه‌ای نزد فعالان این حوزه برای شناسایی استانداردها و فناوری‌های نوین دارد.

به گزارش ایبنا؛ نمایشگاه دروپا ۲۰۲۴ از ۸ تا ۱۸ خردادماه در شهر دوسلدورف آلمان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها