چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
کتاب «پدرهایی که از کتابخانه به امانت گرفتم» به چاپ چهاردهم رسید

کتاب «پدرهایی که از کتابخانه به امانت گرفتم» به قلم دنیس ولهن با ترجمه فرزاد اکبرپور از سوی انتشارات پرنده آبی به چاپ چهاردهم رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این داستان مصور درباره جوزف، پسری است که مادرش چند روزی است در بیمارستان بستری شده. پدر جوزف در این مدت وظایفش را به درستی انجام نمی‌دهد تا آنجا که جوزف از دست او شاکی می‌شود. او به راهنمایی هلن، دوستش کتابخانه‌ای پیدا می‌کند که آنجا هر پدری را که بخواهد می‌تواند برای یک هفته امانت بگیرد. جوزف پدرهای متفاوتی را امتحان می‌کند. پدر منظم، پدر دست و دلباز و پدر باهوش؛ اما سرانجام درمی‌یابد که پدر واقعی‌اش بهترین پدر دنیاست.

این داستان، به بیان مسئله‌ای می‌پردازد که برای بیشتر کودکان و نوجوانان مطرح است: نقد والدین. داستان، با زبانی کودکانه به بیان نقاط ضعف و قدرت والدین می‌پردازد و به کودک می‌آموزد خوبی‌ها و بدی‌های والدین را باهم در نظر گیرد. مطالعه کتاب برای تمامی کودکانی که به نوعی با والدین خود در تعارض هستند، پیشنهاد می‌شود.

در پشت جلد کتاب «پدرهایی که از کتابخانه به امانت گرفتم» آمده است: «جوزف از رفتار پدرش خسته شده است. پدر خرید کردن را فراموش می‌کند، غذاهای وحشتناکی می‌پزد و به او در تکالیف مدرسه کمک نمی‌کند. جوزف مجبور است شام مدرسه‌اش را بخورد. جوزف کتابخانه‌ای پیدا می‌کند که پر از انواع پدرهاست و تمامی پدرها، پدرهایی خوب و عالی هستند. آیا او بایستی پدر منظم را به امانت بگیرد و یا پدری ورزشکار و یا پدری باهوش و یا پدری دست و دلباز؟ جوزف می‌خواهد تمامی آن‌ها را امتحان کند؛ ولی او کدام یک از آن‌ها را نگه می‌دارد؟ "پدرهایی که از کتابخانه به امانت گرفتم" قصه‌ای شاد است که می‌تواند تمامی بچه‌هایی را که والدینی بی‌نقص ندارند، خوشحال کند.».

اطلاعات بیشتر:

چاپ چهاردهم کتاب «پدرهایی که از کتابخانه به امانت گرفتم» از سوی انتشارات پرنده آبی (واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی) در ۸۳ صفحه و به بهای ۱۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها