سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی پل بین‌‎نسلی است

مرمت‌گر پیشکسوت، نکوداشت چهره‌های ماندگار را فرصتی برای آشنایی جوانان با مسائل و شخصیت‌های حوزه میراث فرهنگی معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا عبدالرحمن وهاب‌زاده، باستان‌شناس پیشکسوت و حفاظت‌گر آثار تاریخی درباره ضرورت تداوم و برگزاری آیین نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی گفت: مردم ایران، فرهنگ و هنرشان را دوست دارند و برگزاری چنین رویدادهایی را پیگیری می‌کنند و باعث خشنودی آنها و افزایش امید در جامعه می‌شود.

او افزود: اینکه چه کسی در رویداد معرفی شود، هم در میزان جذابیت آن اثرگذار است. مردم بعد از معرفی چهره‌های ماندگار باید بدانند که آن فرد چقدر به این حوزه اعتقاد داشته است؟ به این ترتیب کیفیت این رویداد بالا می‌رود.

برگزیده دومین دوره نکوداشت چهره‌های میراث فرهنگی بیان کرد: سال‌ها در میراث فرهنگی فعالیت کرده‌ام و به دلیل کنجکاوی و علاقه به این حوزه، در تمام رویدادها شرکت می‌کنم اما جوان امروزی کمتر حوصله چنین کاری را دارد.

او تاکید کرد: باید با ابزارهای مختلف، جوانان به فعالیت موقر در حوزه میراث فرهنگی ترغیب شوند و آیین نکوداشت چهره‌های ماندگار یکی از این روش‌هاست. این رویداد فرصتی را برای جوان‌ترها فراهم می‌کند که با فعالیت‌ها و چهره‌های شاخص این حوزه آشنا شوند.

وهاب‌زاده، حوزه فعالیت خود را مدیریت و مرمت بناهای تاریخی عنوان کرد و افزود: معرفی شدن من به‌عنوان چهره شاخص در این حوزه باعث شد که به رویدادهای مختلفی دعوت شوم و فرصت بیشتری پیدا کردم برای ارایه دانسته‌ها و تجربیاتم و آنچه دوست داشتم با جوان‌تر در میان بگذارم.

سومین دوره نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی، پنجشنبه ۳۱ خرداد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها