سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶
«جایزه ادبی ساهر» داستان نویسان را فراخواند

فارس- جلسه برنامه‌ریزی اولیه برای برگزاری «جایزه ادبی ساهر» با حضور معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و دبیر علمی این رویداد ادبی برگزار شد و در جریان آن، مقدمات مورد نیاز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، معاون فرهنگی اداره کل ارشاد استان فارس با اشاره به اینکه، ساهر یکی از ویژه‌ترین جوایز ادبی است که تا به امروز در فارس کلید خورده است، گفت: این جشنواره به خاص‌ترین حوزه ادبیات داستانی می پردازد.

غلامرضا خوش اقبال افزود: مسیری که تا به امروز در ایران کمتر به آن پرداخته شده و جا داشت که با فراهم کردن بستر مناسب برای رویدادهایی همانند جشنواره ادبی ساهر، قلم نویسندگان خوش ذوق استان فارس و کشور عزیز ایران را به این مسیر زیبا و جذاب از داستان نویسی سوق داد و امسال نیز در دومین دوره این رویداد ادبی با دریافت تجربه‌های دوره قبل و با همکاری اعضای انجمن داستان ساهر بر آنیم تا به معرفی بیشتر این ژانر ادبی بپردازیم.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان کرد: با برگزاری کارگاه‌های مرتبط با داستان نویسی و به ویژه این حوزه، هم به رونق محافل ادبی و اهالی قلم و داستان در شهرستان‌ها کمک کنیم و هم دیگر حوزه های داستان نویسی و داستان پردازی در جهان امروز را به علاقمندان معرفی کنیم.

دبیر علمی این رویداد ادبی نیز بیان کرد: از سال ها قبل جای خالی رویدادی ادبی در زمینه فرهنگ سازی برای توجه عمومی مردم به نقش و اهمیت امنیت پایدار کشور احساس می‌شد و به همین دلیل انجمن داستانی ساهر به عنوان تنها انجمن تخصصی ادبیات داستانی در عرصه داستان‌های پلیسی و امنیتی با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس دومین دوره جایزه ادبی ساهر را برگزار می‌کند.

بیژن کیا گفت: تحولات خاورمیانه و تنش های منطقه غرب آسیا به گونه‌ای است که لزوم برگزاری مستمر جایزه ادبی ساهر بیش از پیش مشخص می‌شود به همین دلیل دومین دوره جایزه ادبی ساهر در سطح ملی آغار شد.

وی اعلام کرد: بدون شک برگزاری این رویداد ادبی در شهر شیراز می‌تواند دستاوردهایی شایسته در زمینه تقویت احساس هویت جمعی و همچنین افزایش آگاهی عمومی نسبت به عملکرد پلیس و نقش مردم بعنوان حافظان اصلی امنیت پایدار را در پی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها