یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵
حمایت از مراکز آموزش عالی در راستا تقویت فعالیت‌های پژوهشی مربوط به وقف و نیازسنجی‌ها

یزد - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اقدامات در زمینه فعالیت‌های پژوهشی نیات واقفین گفت: از مراکز آموزش عالی در راستای تقویت فعالیت‌های پژوهشی مربوط به وقف حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، حجت الاسلام رضا صادقی در نشست خبری به مناسبت دهه امامت و ولایت و برپایی جشن‌های جشن‌های علوی گفت: امسال همزمان با این ایام بیش از ۶۰ جشن در بقاع متبرکه و امامزادگان استان برگزار می‌شود.

وی فزود: به منظور تبیین جایگاه امامت و ولایت در بین جامعه به ویژه نسل امروز، سعی کرده‌ایم با برگزاری مسابقات کتاب خوانی ترویج کتاب و کتابخوانی را نیز دنبال کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد ادامه داد: برنامه‌های جشن دهه امامت و ولایت در بقاع و امامزادگان استان، برگزاری آیین غبارروبی امامزادگان، مسابقه خطبه خوانی غدیر، قرائت زیارت جامعه کبیره و راه‌اندازی کاروان‌های شادی نیز از جمله برنامه‌های دیگر ما است که در این ایام دنبال می‌کنیم.

حجت الاسلام صادقی گفت: همچنین از برگزاری طرح نشاط معنوی در ۲۲ امامزاده استان راستا اوقات فراغت خبر داد و گفت: این طرح در قالب برنامه‌های آموزشی به صورت مشارکت با سایر دستگاه‌ها یا تشکیل هیأت‌های جوانان برای آموزش مهارت‌های دهگانه دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: طی یک سال گذشته، حدود ۱۵ هزار و ۱۵۷ مترمربع ساخت و ساز در حوزه موقوفات و طرح‌های سرمایه‌گذاری این بخش در دستور کار قرار گرفته که به طور متوسط پیشرفت آن‌ها بیش از ۳۰ درصد است.

حجت الاسلام صادقی گفت: هم اکنون در ۳۲ بقعه سطح استان کار عمرانی در دست اقدام است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به طرح تجاری امامزاده سید جعفر محمد (ع) و تکمیل صحن ولایت امامزاده جعفر (ع) اشاره کرد.

وی با اشاره به اجرای ۱۰ طرح عمرانی به همت خیرین در برخی امامزاده‌های استان، افزود: در حوزه اخذ اسناد مالکیت موقوفات نیز طی سه ماه گذشته از سال جاری، بیش از یک هزار رقبه در استان دارای سند مالکیت شده است.

مدیرکل اوقاف استان ضمن بیان اینکه طی سال گذشته ۱۹۴ موقوفه جدید در استان یزد ثبت، شناسایی و احیاء شده است، گفت: با توجه به احصا نیازهای وقفی امروز در استان تلاش داریم نیت واقفان را به سمت این نیازها سوق دهیم.

وی همچنین با اشاره به اهمیت توجه به مسکن در جامعه گفت: یکی از مشکلات اصلی امروز جوانان مسکن است که ما سعی کرده‌ایم بر اساس نیات واقفین در راستا ایجاد مسکن و حمایت از زوج‌های جوان گام برداریم که ۳۸۰ واحد را در یزد چیشبینی کرده‌ایم تا با ایجاد آن بتوانیم با اجاره‌های کم زوج‌های جوان را حمایت کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد همچنین با اشاره به مهجور بودن قرآن در زمینه وقفیات استان گفت: قران نباید در استان این چنین مهجور باشد و ما باید با پیگیری‌های خود را در راستا تقویت آن گام برداریم.

وی در پاسخ به سؤال ایبنا مبنی بر حمایت از فعالیت‌های پژوهشی در زمینه نیات واقفین گفت: ما سعی کرده‌ایم در راستا تقویت و استفاده بهینه نیات واقفین و بازدهی بالای این حوزه از طرح‌های پژوهشی و نیازسنجی استفاده کنیم و در این راستا نیز به حمایت از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و همچنین در اختیار قرار دادن بخشی از زمین‌های وقفی به این مراکز نیز کمک کرده و از آن‌ها حمایت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط