دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۳
کتابخانه‌های عمومی آرادان به کمک بانوان کارآفرین آمد/ ترویج تولید در خانه فرهنگ

سمنان - یک کارآفرین آرادانی از همراهی کتابخانه عمومی شهید فهمیده در برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف پیشرفت توسعه اقتصاد روستاهای شهرستان خبر داد و گفت: آموزش کسب‌وکارهای خانگی در کتابخانه بسیار به بانوان شهرستان آرادان کمک کرده است.

بتول نظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرمسار، با بیان اینکه یکی از اعضای کتابخانه عمومی شهید باهنر روستای داورآباد آرادان استا، تاکید کرد: با شرکت در کلاس‌های آموزش کسب‌وکارهای خانگی و آموزش گیاهان دارویی، مهارت‌های لازم را کسب و در کتابخانه شهید فهمیده آرادان محصولات خود را عرضه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه کتابخانه عمومی شهید باهنر روستای داور آباد تنها پایگاه فرهنگی روستا است که کلاس‌هایی با موضوع آموزش مشاغل خانگی و کسب و کارهای خانگی و همچنین کلاس‌هایی با موضوع آموزش گیاهان دارویی در آن تشکیل شد، افزود: من با این تفکر که می‌توانم با اشتغالزایی در منزل به درآمد برسم و به زندگی و فرزندان نیز رسیدگی کنم، در این کلاس‌ها شرکت کرده و کار خویش را در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی و جنبه‌های دارویی آن شروع کردم.

این عضو کتابخانه و کارآفرین با بیان اینکه روستای ما از محصولات باغی و کشاورزی برخودار است، تاکید کرد: خشک کردن، تهیه مربای انجیر، چای و دم‌نوش و چیپس انجیر بهترین ایده ای بود که توانستیم از آن استفاده کنیم.

نظری نحوه توسعه و شکل‌گیری کارگاهش در کتابخانه عمومی شهید فهمیده را تشریح کرد: بعد از مدتی که کار من رونق گرفت یک دستگاه عرق‌گیری خریداری کردم و با مطالعه و آموزش نحوه استفاده از آن، به سمت گرفتن عرقیجات انواع گیاهانی که در منطقه به‌وفور یافت می‌شد، رفتم.

وی ادامه داد: از آنجایی‌که تنها سالن اجتماعات و همایش‌ها در شهرستان آرادان در کتابخانه شهید فهمیده است، با همکاری و مساعدت مسئولان کتابخانه محصولات را برای فروش به این مکان آوردم. بازاریابی و معرفی محصولاتم با ورود به کتابخانه رونق گرفت و موجب شد در حال حاضر درآمد ماهانه خوبی برای خود کسب کنم.

این بانوی آرادانی با اعلام اینکه محصولات خود را با نشان برکت عرضه می کند، اظهارکرد: امروز با خرید محصولات از باغدارانی که بعضاً مجبور می‌شوند محصولاتشان را به دلیل فاسد شدن دور بریزند کمکی به اقتصاد روستا داشته باشم و همه این‌ها را مدیون راهنمایی‌ها و دلسوزی‌های مسئولین این دو کتابخانه در آرادان هستم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها