چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷
صدای «مادربزرگ فراموش‌کار» را بشنویم

در این مطلب به معرفی کتاب‌ صوتی «مادربزرگ فراموش‌کار» نوشته پاول راسل با صدای مهرانه امروانی از انتشارات آوارسا پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب صوتی «مادربزرگ فراموش‌کار» اثر پاول راسل، داستانی کوتاه، جذاب و شنیدنی برای کودکان گروه سنی «الف» و «ب» است که با صدای مهرانه امروانی روایت می‌شود. در این کتاب صوتی کوتاه، قبل از شروع داستان ترانه‌ای شاد پخش می‌شود که می‌تواند در علاقه‌مندسازی کودکان به گوش‌کردن کتاب صوتی مؤثر باشد.

داستان این کتاب درباره فراموش‌کاری و آلزایمر مادربزرگ قصه است؛ بیماری‌ای که این‌روزها در تمام جوامع، بسیاری از مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها با آن درگیر هستند. این داستان کوتاه به بچه‌ها و همینطور بزرگ‌ترها یاد می‌دهد که در این شرایط، خانواده‌ها نباید پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را تنها بگذارند و همه اعضای خانواده باید از آن‌ها نگه‌داری کنند و به آن‌ها احترام بگذارند؛ زیرا وقتی آن‌ها جوان بوده‌اند با تمام وجود از فرزندان خود نگه‌داری و مراقبت کرده‌اند و آن‌ها را به سر و سامان رسانده‌اند؛ حتی بعدها، از نوه‌های خود نیز مراقبت کرده و هر چه در توان داشته‌اند برای آن‌ها انجام داده‌اند. پس حالا نوبت فرزندان و نوه‌هاست که بدون هیچ منتی، زحمات آن‌ها را جبران کنند.

اگر فردی مسن یا دارای بیماری آلزایمر در کنارتان دارید، خواندن این کتاب را برای فرزندان‌تان پیشنهاد می‌کنیم.

در قسمتی از کتاب صوتی «مادربزرگ فراموش‌کار» می‌شنویم:

مامان‌بزرگِ من همیشه یادش می‌ره که من کی هستم. اون هر بار که منو می‌بینه فکر می‌کنه که آدمِ جدیدی رو دیده است. امروز که منو دید بهم گفت: «چقدر خوب به نظر میای! تو منو یادِ سمِ پیر می‌ندازی!»

ولی ما نمی‌دونیم سمِ پیر کیه! با اینکه مامان‌بزرگ ما رو به یاد نمیاره، ما ازش کُلی خاطره داریم. یادم میاد که سوسیس‌هایی اندازه‌ی پای فیل برای ناهارِ یکشنبه‌ها آماده می‌کرد.

اطلاعات بیشتر:

کتاب صوتی «مادربزرگ فراموش‌کار» نوشته پاول راسل با ترجمه غزل قنبرزاده از سوی انتشارات آوارسا برای گروه سنی «الف» و «ب» منتشر شده است. نسخه صوتی این اثر با صدای مهرانه امروانی به مدت ۵ دقیقه، تولید و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط