شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷
نویسنده کتاب «من معلم نبودم فقط دختران زیادی داشتم!» تجلیل شد

مرکزی - به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دلیجان، مراسم گرامیداشت روز قلم در کتابخانه عمومی اشراق این شهرستان برگزار و از لیلا غفاری نویسنده، شاعر و پژوهشگر ادبی دلیجانی و نویسنده کتاب «من معلم نبودم فقط دختران زیادی داشتم» تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، در این محفل ادبی وآئین تجلیل، لیلا غفاری مدیر محفل ادبی «ترنم قلم» دلیجان هدف از تاسیس محفل ادبی «ترنم قلم» را آموزش نثر ادبی و شعر به جوانان مستعد و با ذوق عنوان کرد و گفت: امید می‌رود این نوجوانان و جوانان به زودی از افتخارات ادبیات ایران شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این محفل (محفل ادبی ترنم قلم) بدون نظر مادی فقط به قصد خدمت به فرهنگ و ادب شهرستان دلیجان که یادگار پدرم مرحوم حاج سید محمد غفاری اولین معلم رسمی شهرستان دلیجان است؛ کارگاه نویسندگی؛ نقد و آموزش آرایه های ادبی بزگزار می شود.

غفاری نویسنده «کتاب من معلم نبودم فقط دختران زیادی داشتم» و مدیر محفل ادبی «ترنم قلم» دلیجان آثاری ادبی شامل؛ کتاب ۶۰۰ صفحه‌ای نگاهی به مثنوی‌های عاشقانه شیخ نیشابوری؛ بازنویسی باب میمون و لاک پشت کلیله و دمنه نثر ساده همراه با معنی کلمات و شرح آرایه‌های ادبی و بازآفرینی به نثر ادبی و… را در کارنامه خود دارد.

از این نویسنده؛ شاعر و پژوهشگر ادبی دلیجانی تاکنون ۱۲ عنوان کتاب چاپ و روانه بازار کتاب شده است و ۸ اثر دیگر در حوزه داستان و شعر و پژوهشگر های ادبی در دست انتشار است؛ که بخشی از این کتاب‌ها در حوزه داستان‌های کودکان و نوجوانان است.

غفاری همچنن در زمینه نقاشی و تصویرگری کتاب نیز مهارت دارد.

در این آیین و محفل ادبی؛ هستی صفری؛ پریا صفری؛ شادی شفیعی؛ ساره صادقی؛ زهرا نوروزی؛ مریم محمدی؛ آتریسا شکوهی؛ ایمانا سادات رضایی؛ آزنیکا جلالی؛ بهینا منصوری و ضحا مسعودی از جمله نوجوانان و جوانانی بودند که آخرین سروده‌ها و آثار خود را خواندند.

همچنین در این آئین از نسترن رحیمی عضو انجمن خطاطان دلیجان و پیشکسوت ادبیات تقدیر شد.

در این محفل ادبی؛ غلامعلی و حسین صفری نویسنده؛ پژوهشگر و استاد ادبیات فارسی و لطفعلی رئیس کتابخانه های عمومی دلیجان نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها