یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
کتاب کودکی که بعد از ۵۷ سال تجدیدچاپ شد

دو کتاب با عنوان‌های «سلامت مایه‌ی نشاط است» و «دانش شادی‌بخش است» اثر ویلبر مونرو لیف نویسنده و تصویرگر آمریکایی، از سوی انتشارات کانون بازنشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا «سلامت مایه‌ی نشاط است» با ترجمه م.آزاد سال ۱۳۴۶ برای گروه سنی هفت سال به بالا (نوخوان) منتشر شد و اکنون بعد از ۵۷ سال با شمارگان ۱۵۲ هزار نسخه به چاپ نهم رسیده است. این کتاب برای آشنایی با شیوه‌های حفظ سلامتی به کمک ورزش، تغذیه، استراحت و نظافت در زمان کودکی، منتشر شده است.

از قدیم گفته‌اند: قدرِ تندرستی را کسی می‌داند که به بیماری گرفتار شود. وقتی مریض می‌شویم و حال‌مان خیلی بد است، به خودمان قول می‌دهیم و می‌گوییم: اگر خوب بشوم، دیگر همیشه مواظبِ تندرستی خودم هستم؛ اما تا حال‌مان خوب می‌شود، همه‌ی آن حرف‌ها را یادمان می‌رود!

«دانش شادی‌بخش است» نیز اولین‌بار در سال ۱۳۵۴ با ترجمه بیژن اسدی برای گروه سنی بالای ۹ سال (نونگاه) منتشر شد و اکنون در هفتمین مرحله چاپ با شمارگان ۱۲۷ هزار و ۵۰۰ نسخه بازنشر شده است.

کتاب «دانش شادی‌بخش است» از جمله کتاب‌های آموزشی کودک است که در خلاصه آن آمده است: آیا می‌شود در گوشه‌ای نشست و انتظار داشت که با فکر و خیال، جواب سوال‌های خود را پیدا کرد؟ این کار تنبل‌هاست. امان از تنبلی! اگر به چیزهای اطراف خود، خوب نگاه کرده و به صداهایشان گوش بدهیم و خوب به آن‌ها فکر کنیم، می‌توانیم از آن‌ها سر در بیاوریم. به این ترتیب، هر روز چیزهای تازه‌ای یاد می‌گیریم و شادی‌مان زیادتر می‌شود؛ چراکه دانش شادی‌بخش است.

چاپ نهم «سلامت مایه‌ی نشاط است» در ۳۶ صفحه به بهای ۸۰ هزار تومان و چاپ هفتم «دانش شادی‌بخش است» در ۴۴ صفحه به بهای صد هزار تومان از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط