سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
روایت وزیر سابق صمت از روزهای پر سر و صدای استیضاحش

کتاب «استیضاح تولید» در سه فصل تجربه‌های حکمرانی، محیط سیاسی و نقشه راه نقاط قوت و ضعف مسائل کشور را بررسی می‌کند. در این کتاب گله‌ها و دردِدل‌های وزیر دولت رییس جمهور شهید آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «استیضاح تولید» تالیف سیدرضا فاطمی امین از سوی انتشارات ایران منتشر شد.

انقلاب اسلامی ایران ارائه‌دهنده گفتمان جدیدی در دوره معاصر بوده که بعد از گذشت چهار دهه، تأثیر این گفتمان در حوزه داخلی، منطقه‌ای و حتی جهانی به‌خوبی قابل مشاهده است. حجم انبوه آثار و منابعی که توسط پژوهشگران داخلی و خارجی در مورد انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت اسلامی و دفاع مقدس پدید آمده، نشان از اهمیت این گفتمان دارد. با وجود این، برای تبیین و معرفی این گفتمان راه طولانی در پیش است و جای خالی آثار متنوعی در تبیین آن مشهود است.

کتاب «استیضاح تولید» در سه فصل تجربه‌های حکمرانی، محیط سیاسی و نقشه راه نقاط قوت و ضعف مسائل کشور را بررسی می‌کند. سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت و معدن وقت ورق به ورق از شروع فعالیت کاری خود تا مسند وزرات در دولت رییس جمهور شهید تا روزهای پر سر و صدای استیضاحش را به طور مفصل به نگارش درآورده است. نظرات موافقان و مخالفان و همه حواشی در روزهای مذکور را ثبت کرده است.

راهکارهای مورد ارائه در هر مسئله، پیش‌فرض‌ها و همه باید و نبایدهایی که در این مسیر اتفاق افتاده است، در استیضاح تولید بازگو کرده است. در کتاب پیش رو شاید در بعضی قسمت‌ها گله‌ها و دردِدل‌های وزیری را می‌خوانیم که از کسی انتظاری ندارد و مردم را امید و پیروز نهایی می‌بیند و می‌داند. اما بر حسب وظیفه و دور شدن از تحریف آنچه که در دوران قبل و حین وزرات روی داده است، به روی کاغذ آورده است.

کتاب «استیضاح تولید» تالیف سیدرضا فاطمی امین با ۴۲۰ صفحه و بهای ۱۵۰ هزار تومان از سوی انتشارات ایران منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها