سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
مسابقه کتاب‌خوانی مجموعه گفتنی‌های عاشورا برگزار می‌شود

قم - مسابقه کتاب‌خوانی مجموعه گفتنی‌های عاشورا ویژه کودک و نوجوان و همراه با اهدای جوایز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، اولین کتاب از این مجموعه، کتاب «اولین گفتنی‌های عاشورا برای من» به قلم غلامرضا حیدری ابهری است که این کتاب پاسخ به ۴۰ پرسش کودکان و نوجوان در خصوص واقعه عاشورا و شهادت امام حسین (ع) و یارانش است که با زبانی ساده برای این گروه سنی شرح داده شده است.

کتاب دوم از این مجموعه، کتاب «شب وحشت» به قلم سید سعید هاشمی است که نویسنده این کتاب با بیانی شیوا و ساده داستان زندگی مسلم‌بن عقیل و ماجراهای حضور او در کوفه را روایت می‌کند.

این مسابقه همراه با ۲۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی بوده و روش‌های تهیه کتاب ارسال عدد ۷ به ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۰۰۰ و یا مراجعه به آدرس http://www.shirazeh.ir است.

توضیحی پیرامون کتاب شب وحشت

بچه‌هایی که در خانواده‌های مذهبی به دنیا می‌آیند پای منبر بزرگ می‌شوند و در مراسم مذهبی شرکت می‌کنند. وقتی کوچکترند اغلب سینه‌زنی ایام محرم یا شب‌بیداری‌های شب‌های قدر یادشان می‌ماند؛ اما بزرگتر که می‌شوند ذهنشان پر می‌شود از سوال. دلشان می‌خواهد درباره اسم‌هایی که زمان سخنرانی به گوششان خورده بیشتر بدانند. دوست دارند بدانند آن حسینی که برایش گریه می‌کردند کیست و چرا بعد از این همه سال هنوز هم برای شهادتش سیاه می‌پوشند.

شب وحشت به قلم سید سعید هاشمی کتابی است که به بخشی از پرسش‌های نوجوانان درباره چگونگی خیانت مردم کوفه پاسخ می‌دهد. داستان از ورود مسلم به کوفه و دیدارش با مختار شروع شده و با شهادتش تمام می‌شود. بسیاری از ما فکر می‌کنیم اگر جای مردم کوفه بودیم حتماً به امام حسین (ع) کمک می‌کردیم و نمی‌گذاشتیم مسلم شهید شود. اما خواندن شب وحشت ممکن است این قطعیت را از ما بگیرد. حیله‌گری‌ها و ترفندهای یزید و عبیدالله برای فریب کوفیان همان طور که در کتاب آورده شده چنان دقیق و حساب‌شده است که تشخیص حق از باطل را بسیار سخت می‌کند. خفقان موجود در شهر و اینکه حتی یک مادر نمی‌تواند به فرزندش اعتماد کند به خوبی در کتاب به تصویر کشیده شده. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «نفس‌ها در سینه حبس شد. فقط صدای وزش باد گرم تابستانی بود که به گوش می‌رسید. سوار، دستار را از جلوی صورتش برداشت. آه از نهاد مردم بلند شد. او امام حسین (ع) نبود. پیرمردی داد زد: اینکه عبیدالله بن زیاد است! من او را می‌شناسم.»

نویسنده با محوریت قراردادن مسلم و نحوه پنهان‌شدنش از دست مأموران حکومت، با جزئیات زیاد به این مقطع از تاریخ پرداخته و در این مسیر از منابعی چون مقتل و پژوهش درباره شهدای کربلا بهره گرفته. شب وحشت شبی است پر از ترس هم برای طرفداران مسلم همچون هانی و زنی که مسلم را در خانه‌اش پناه می‌دهد و هم برای یزید و جاسوسانش که خوف از دست دادن حکومت لحظه‌ای آرامشان نمی‌گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها