سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
مکان‌های دیدنی اطراف شهر ازمیر

در این مطلب، قصد داریم به‌معرفی جاذبه های گردشگری اطراف شهر ازمیر بپردازیم.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا باتوجه‌به نزدیکی ایران و ترکیه و عدم نیاز به ویزا برای سفر به شهرهای مختلف این کشور، عده زیادی از ایرانیان با خرید بلیط هواپیما ازمیر و رزرو یکی از هتل های خوب و معروف این شهر مانند هتل مای ازمیر راهی این شهر می‌شوند. همان‌طور که در داخل ازمیر تعداد زیادی جاذبه گردشگری وجود دارد، مکان‌های دیدنی اطراف آن نیز کم نیستند. در زمان سفر به ازمیر برای بازدید از مکان‌های دیدنی اطراف آن نیز برنامه‌ریزی کنید. در این مطلب، قصد داریم به‌معرفی جاذبه های گردشگری اطراف شهر ازمیر بپردازیم.

در اطراف ازمیر چه مکان‌های دیدنی وجود دارد؟

ازمیر سومین شهر بزرگ و پهناور ترکیه پس از آنکارا و استانبول و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ساحلی واقع در ساحل دریای اژه جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی داخل ازمیر می‌توان به میدان کوناک میدانی شلوغ در مرکز شهر، قلعه کادیفکاله روی تپه بلندی در مرکز شهر، آسانسور تاریخی در منطقه کوناک، موزه آتاتورک، موزه و سایت تاریخی آگورا و… اشاره کرد. علاوه‌بر این جاذبه‌های دیدنی، در اطراف شهر ازمیر نیز مکان‌های دیدنی متنوعی وجود دارد که توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کنند. معروف‌ترین مکان‌های دیدنی اطراف ازمیر شامل موارد زیر هستند:

شهر تاریخی اِفِسوس (Ephesus)

در فاصله ۸۰ کیلومتری جنوب ازمیر، یک شهر تاریخی به‌نام افسوس وجود دارد که در لیست میراث جهانی نیز به ثبت رسیده است. گردشگران برای ورود به این شهر باستانی باید هزینه پرداخت کنند. جاهای دیدنی افسوس عبارت‌اند از: معبد آرتمیس، آمفی‌تئاتر بزرگ افسوس، آمفی‌تئاتر اودئون افسوس، کتابخانه سلسوس، معبد هادریان، معبد سباستوی، خانه‌های تراس رومانی، جاده مارپل، کلیسای سنت جان، خانه حضرت مریم و….

روستای زیبای سیرینس

یکی‌دیگر از مکان‌های دیدنی اطراف ازمیر، روستایی زیبا به‌نام سیرینس واقع در منطقه سلچوک است. داشتن طبیعت بکر، شراب‌های خوشمزه و فضای صمیمی و مردم مهمان‌نواز مهم‌ترین دلیل به شهرت رسیدن روستای سیرنیس است. خانه‌های قدیمی روستا به سبک معماری یونانی ساخته شده‌اند؛ زیرا در گذشته یونانیان ساکن روستا بودند.

روستای دمیرسیدره

روستای دمیرسیدره روستایی دیدنی در اطراف ازمیر که به‌دلیل قدمت تاریخی، نزدیکی به فلات کوزاک و مرز آیوالیک، احاطه‌شدن با کاج‌های سنگی، داشتن مساجد و کاروانسراهایی با معماری خاص، چشمه‌های آب گرم و طبیعت بکر و دست‌نخورده به شهرت رسیده است.

روستای بیرگی (Birgi)

روستای بیرگی در فاصله ۱۲۰ کیلومتری ازمیر و در منطقه اودمیش قرار دارد و در فهرست میراث فرهنگ جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. مردم این روستا بسیار خونگرم و مهمان‌نواز هستند و خانه‌های روستا معماری منحصربه‌فردی دارند. گردشگران در تمام فصول سال می‌توانند از این روستای دیدنی بازدید کنند.

مکان‌های دیدنی اطراف شهر ازمیر

شهر چشمه (Çesme)

در فاصله ۹۴ کیلومتری ازمیر شهری به‌نام چشمه وجود دارد که به‌دلیل داشتن چشمه‌های فراوان این نام را برایش انتخاب کرده‌اند. از ویژگی‌های شهر چشمه می‌توان مواردی مانند مناظر دیدنی، سواحل زیبا و وسیع و آثار تاریخی متنوع را نام برد. کشتی‌رانان و دریانوردان شهر چشمه را با نام بندر کوچک ترکیه می‌شناسند.

دهکده بادملر (Bademler köyü)

دهکده بادملر دهکده‌ای با ۳۰۰ سال قدمت از مکان‌های دیدنی اطراف ازمیر است. وزارت محیط زیست و شهرسازی ترکیه این روستا را به‌عنوان پاک‌ترین روستای این کشور معرفی کرده است. نکته جالب درباره این دهکده ساخته نشدن حتی یک مسجد در آن است. در منطقه تئاتری دهکده بادملر بازیگران نمایش‌های تماشایی را برای علاقه‌مندان اجرا می‌کنند.

شهر کوچک آلاچاتی (Alaçatı)

بین شهر کوچک آلاچاتی و شهر ازمیر ۷۶ کیلومتر فاصله وجود دارد. قدمت این شهر به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی اطراف ازمیر، به قرن هفدهم میلادی برمی‌گردد. این شهر کوچک توسط یونانیان عثمانی تاسیس شده بود؛ اما در سال ۱۹۲۳ و با گریختن یونانیان از این شهر و مهاجرت مسلمانان به آن به شهری مسلمان تبدیل شد.

شهر اورلا (Urla)

اورلا شهری واقع در ۳۵ کیلومتری ازمیر است که قدمت آن به دوران باستان برمی‌گردد؛ در زمان سفر به ازمیر حتماً از این شهر نیز بازدید کنید. وجود موزه‌ها، رستوران‌ها، تولید شراب‌های خوشمزه، برگزاری جشنواره‌ها مختلف و جاذبه های گردشگری تاریخی مهم‌ترین دلایل به شهرت‌رسیدن شهر اورلا محسوب می‌شوند.

آشنایی با سایر مکان‌های دیدنی اطراف ازمیر

سایر مکان‌های دیدنی اطراف ازمیر نیز شامل موارد زیر است:

شهر دیکلی (Dikili)

منطقه کارابورون (Karaburun)

منطقه شیرینجه (Şirince)

منطقه اودمیش (Ödemiş)

شهرستان تیره (Tire)

شهر باییندیر (Bayındır)

شهر برگاما (Bergama)

روستای بارباروس (BARBAROS KÖYÜ)

روستای گرمیان (GERMİYAN KÖYÜ)

روستای کئوس دره (KÖSEDERE KÖYÜ)

روستای لوب بی (LÜBBEY KÖYÜ)

گردشگران برای دسترسی راحت به جاذبه های دیدنی داخل و اطراف ازمیر می‌توانند در یکی از بهترین هتل های این شهر مانند هتل مای ازمیر اقامت داشته باشند. در این هتل پنج ستاره باکیفیت‌ترین و لاکچری‌ترین خدمات و امکانات رفاهی در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.

مکان‌های دیدنی اطراف شهر ازمیر

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل ازمیر در سایت فلای تودی

در این مطلب، به‌معرفی مکان‌های دیدنی اطراف شهر ازمیر پرداختیم. گردشگران بعد از بازدید از جاذبه های گردشگری موجود در داخل شهر ازمیر می‌توانند از مکان‌های دیدنی اطراف آن نیز بازدید داشته باشند. اگر قصد سفر به ازمیر را دارید، برای خرید بلیط هواپیما ازمیر و رزرو یکی از بهترین هتل های ازمیر مانند هتل مای ازمیر (Hotel my Izmir) به معتبرترین سایت ارائه‌دهنده خدمات آنلاین گردشگری یعنی سایت « فلای تودی» مراجعه کنید.

مهم‌ترین مزایای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در فلای تودی عبارت‌اند از: پیداکردن آسان ارزان‌ترین بلیط‌های هواپیما و هتل‌ها، باخبرشدن از قیمت‌های لحظه‌ای، استفاده از ابزارهایی مانند تقویم و نموار قیمتی برای پیداکردن ارزان‌ترین بلیط‌ها، عدم نیاز به کردیت‌کردن و پرداخت ارزی برای رزرو هتل های خارجی، امکان فیلتر کردن نتایج جست‌وجو براساس نوع ایرلاین، زمان توقف هواپیما و تعداد توقف‌های آن برای دیدن نتایج دقیق‌تر، ارائه خدمات پشتیبانی در تمام ساعات شبانه‌روز و همه روزهای هفته.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها