دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
کتاب «آداب‌ و رسوم ترکمن‌ها» روانه بازار نشر شد

گلستان- مدیر موسسه فرهنگی میرداماد گفت: به اهتمام موسسه میرداماد کتاب «آداب‌ورسوم ترکمن‌ها» روانه بازار نشر شد.

احمد خواجه‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: کتاب «آداب‌ورسوم ترکمن‌ها» که به معرفی اجمالی برخی از باورها، آداب‌ورسوم قوم ترکمن پرداخته، به همت و قلم ستار بردی فجوری و بی‌بی رابعه نازلی کُر توسط انتشارات بنام وابسته به موسسه فرهنگی میرداماد روانه بازار نشر شد.

وی با اشاره به اینکه کتاب در ۱۶۶ صفحه و به‌صورت مصور منتشر شده است، افزود: این اثر بخشی از رسوم، آداب و آیین سنتی که بین ترکمن‌ها مرسوم است را معرفی کرده و با مطالعه آن خواننده می‌تواند با گوشه‌ای از فرهنگ و آداب و رسوم هم‌وطنان ترکمن آشنا شود.

خواجه نژاد ادامه داد: ترکمن‌ها دارای آداب و مراسم‌های خاص هستند که در مقابل رخدادهای مختلف در طول تاریخ از خود بروز داده و امروزه این آداب‌ورسوم به‌عنوان یک باور و اعتقاد در بین ترکمن‌ها کم‌وبیش حفظ‌شده است.

وی افزود: این باورها بعضی ریشه در تاریخ کهن ترکمن دارد و بعضی دیگر رنگ و بوی اسلامی گرفته و الهام از دین و مذهب دارد که در این باب ترکمن‌ها به نظر می‌رسد که خیلی مقید هستند. هرچند بعضی از این باورها ریشه‌ای تاریخی و یا مذهبی و … ندارند و منشأ آن‌ها نامعلوم است، اما کماکان در بین مردم ساری و جاری هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها