شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
سلول‌های بهاری به چاپ دوازدهم رسید

کتاب «سلول‌های بهاری؛ خاطرات تولید و توسعه سلول‌های بنیادی» به روایت دکتر حسین بهاروند با مصاحبه و بازنویسی بهنام باقری به چاپ دوازدهم رسید.

سرویس فرهنگ مقاومت خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب «سلول‌های بهاری؛ خاطرات تولید و توسعه سلول‌های بنیادی» به روایت دکتر حسین بهاروند است. کسی که برای اولین بار در سال ۱۳۸۲ به همراه همکارانش در پژوهشگاه رویان موفق شد تا سلول بنیادین انسانی تولید کند و به واسطه آن علم بیولوژی را به شدت تکان دهد. بهنام باقری در طول مصاحبه‌هایی که با دکتر بهاروند انجام داده است، موفق شد تا خاطرات او را در قالب یک کتاب گردآوری کند. این کتاب هم اکنون در اختیار شما قرار دارد.

«سلول‌های بهاری» اثر جالبی است که مسیر پر فراز و نشیب تولید و توسعه سلول‌های بنیادی را شرح می‌دهد و خاطرات شیرین دکتر بهاروند، پژوهشگر و پدر دانش سلول‌های بنیادی در ایران را در دل خود جای داده است. در ابتدای کتاب کارنامه علمی دکتر «حسین بهاروند» آورده شده است که با اخذ مدرک کارشناسی در رشته «زیست شناسی» از دانشگاه شیراز شروع و قرار گرفتن در بین یک درصد پژوهشگران پراستناد جهان در رتبه بندی ESI در سال ۱۳۹۸ پایان می‌پذیرد.

بهاروند، استاد ممتاز و موسس پژوهشکده زیست‌شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی پژوهشگاه رویان است، او توانست در سال ۱۳۷۴ به پژوهشگاه رویان بپیوندد و پس از پژوهش‌های بسیار، در سال ۱۳۸۲ برای اولین بار در ایران سلول‌های بنیادی رویانی انسانی را تولید کند. او همچنین در سال ۱۳۸۷ با کمک همکارانش موفق به تولید سلول های بنیادی پرتوان القائی انسانی شود. این فعالیت ها باعث شد که آنان بتوانند شاخه های مختلف پزشکی بازسازی را در ایران پایه گذاری کنند. ایشان تاکنون بیش از سی جایزه ملی و بین المللی، از جمله جایزه رازی، خوارزمی، آیسسکو، آکادمی علوم جهان، یونسکو و جایزه مصطفی (نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام) دریافت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط