پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴
سومین نشست «ایوار» برگزار می‌شود

لرستان- رئیس موسسه مطالعات فرهنگ و رسانه از برگزاری سومین نشست «ایوار» با موضوع لرستان و مجلس شورای ملی از مشروطه تا انقلاب اسلامی خبر داد.

محمدجعفر محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اعلام این خبر افزود: واکاوی مجالس پس از مشروطه و بررسی نقش آنها در انسجام سیاسی و اجتماعی و نسبت آنها با خواست واقعی مردم به لحاظ جریان‌شناسی تاریخ معاصر ارزش ویژه دارد.

رئیس انجمن لرستان‌شناسی افزود: سومین نشست «ایوار» که با موضوع لرستان و مجلس شورای ملی از مشروطه تا انقلاب اسلامی که عصر روز پنج‌شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ در محل موسسه مطالعات فرهنگ و رسانه برگزار می‌شود تلاش می‌کند با ایجاد فضای نقد و بررسی با تمرکز بر نقش لرستان گذشته تاریخی ایران و نقش نهادهای سیاسی را در تحکیم و انسجام ملی ایران بازگو و یادآوری کند.

محمدزاده انجمن لرستان‌شناسی را محملی برای تقویت داشته‌های فرهنگی و تقویت مولفه‌های همگرایی و گسترش و بسط آگاهی افکار عمومی با تاریخ معاصر ایران با تاکید بر وحدت ملی در آیینه ایران فرهنگی دانست و اظهار کرد: در قالب نشست‌های «ایوار» از صاحب‌نظران نویسندگان پژوهشگران نمایندگان ادوار و استادان دانشگاه دعوت می‌شود با مسئله‌یابی فرهنگی راه‌های برون‌رفت از معضلات فرهنگی را بررسی و راهکارهای تقویت وحدت ملی بازکاوی شود.

سومین نشست «ایوار» برگزار می‌شود

وی افزود تاکنون اگرچه مطالعات فراوانی درباره جریان مشروطه و مجلس شورای ملی انجام شده است اما نگرش استانی به این واقعه تاریخی و بررسی کارکرد فعالیت نمایندگان استان‌ها در مجالس پس از مشروطه حلقه مفقوده‌ای است که جز در چند مورد درباره بقیه نقاط کشور انجام نشده است و «ایوار» می‌کوشد با بیان نحوه شکل‌گیری این مجالس از منظر آسیب‌شناسی و جریان‌شناسی سیاسی رهیافت‌های جدیدی را در معادلات سیاسی و اجتماعی معاصر ایران را کشف و معرفی کند.

به گزارش ایبنا، پیش از این دو نشست از «ایوار» با موضوع بررسی وضعیت اجتماعی لرستان در دوره قاجار و بررسی نقش میرنوروز در شعر دوره صفویه برگزار شده است.

یادآور می‌شود سومین نشست ایوار پنج شنبه ۴ مرداد ساعت ۱۷ در موسسه مطالعات فرهنگ و رسانه و در محل انجمن لرستان‌شناسی در تهران، خیابان ستارخان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها