جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
نشست نقد و بررسی کتاب «پوینت» در بندرعباس برگزار شد

هرمزگان - به همت واحد آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری هرمزگان، نشست نقد و بررسی کتاب «پوینت» در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، نشست نقد و بررسی کتاب «پوینت» در بندرعباس در واحد آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، با حضور جمعی از اعضای کانون‌های مراکز مختلف، کودکان و نوجوانان و اسدالله نوروزی استاد ادبیات دانشگاه هرمزگان عصر چهارم مرداد برگزار شد.

نخست کودکان و نوجوانان که از دو هفته پیش این کتاب را خوانده بودند، دیدگاه خودشان را در مورد کتاب پوینت، از موضوع، متن، مفهوم نماد گرایانه کتاب، تصویرگری و حتی قطع کتاب بیان داشتند.

غالب کودکان از خواندن این کتاب رضایت داشتند و ماجرای آن را پسندیده بودند. برخی از کودکان نیز بیان کردند که با توجه به پایان باز این کتاب، انتظار دارند که این نوشته، در قالب مجموعه دیگری ادامه یابد.

همچینین در این جلسه سوالاتی از نویسنده کتاب نظیر اینکه چگونه این داستان به ذهن نویسنده رسیده است؟ چرا اسم کتاب پوینت است؟ و هدف نویسنده از نوشتن این کتاب چه بوده است؟

در پاسخ امیرحسین والا نویسنده کتاب به بیان دیدگاه خود پرداخت و گفت: ذهنیت اولیه نوشتن این کتاب از مراوده و گفت‌وگو با کودکان و پرسش‌های آنان شکل گرفت. بنابراین برای پاسخ دادن به سوال کودکی فکر کردم و تصمیم گرفتم که این کتاب را بنویسم.

این نویسنده هرمزگانی ادامه داد: هرچند در این کتاب هم می‌خواهم پاسخ این کتاب را از شما کودکان و نوجوانان بپرسم و بدانم که از کجا آمده‌ام؟! آمدنم بهر چه بود؟! و به کجا می‌روم؟!

وی در بخش دیگری در مورد نام کتاب گفت: پوینت هم معنای نقطه را می دهد و هم معنی هدف است. نقطه به خودی خود معنای سکون دارد اما هدف ایجاد حرکت می‌کند.

مدیر انتشارات سومیتا اضافه کرد: ما گاهی نمی‌دانیم نتیجه یک حرکت چه می‌شود اما وقتی حرکت کنیم برکات هم به سمت ما جاری می‌شود. گاهی نیز حرکت می‌کنیم و نتیجه ظاهراً خوب نیست در حالیکه ممکن است به صلاح ما باشد.

والا در ادامه ابراز نمود: همینطور که خدا هم در قرآن می فرماید: و چه بسیار چیزی را ناخوش داشته باشید و آن به سود شما باشد، و چه بسیار چیزی را خوش داشته باشید و آن به زیان شما باشد.

در بخش پایانی این نشست طاهره مسافری تختی کارشناس ادبی کانون پرورش فکری بیان داشت: کودکان و نوجوانان ما در مراکز مختلف فعال و پویا هستند و همگی ذهن خلاق و روحیه پرشوری دارند که گاه باعث شگفتی هنرمندانی می‌شوند که در جمع ما حضور می‌یابند.

به گزارش ایبنا، کتاب «پوینت» نقطه‌ای سرخط با پایانی باز به قلم امیرحسین والا با تصویرگری سومیتا والا در قطع جیبی و ۲۴ صفحه مصور، برای گروه سنی «ج» داستان سفر یک نقطه را روایت می‌کند و به همت انتشارات سومیتا در سال ۱۴۰۱ با شمارگان ۵۰۰ نسخه، به قیمت ۵۵ هزارتومان چاپ و منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها