شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۱
مجموعه ۴ جلدی کتاب‌های نویسندگان کوچک میناب منتشر شد

هرمزگان - به همت کتابخانه کلاسی «مهر دانا» هرمزگان، مجموعه ۴ جلدی کتاب‌های نویسندگان کوچک میناب منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، مجموعه ۴ جلدی کتاب دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان میناب در شرق هرمزگان بعد از سپری کردن آموزش‌ها و فنون نویسندگی چاپ و منتشر شد.

آموزش‌ها در ۱۳ مدرسه و برای کودکان سنین ۸ الی ۱۲ سال به همت کتابخانه کلاسی «مهر دانا» هرمزگان با هدف ایجاد خودباوری و احساس ارزشمند بودن بچه‌های روستایی دور افتاده انجام شد و کودکان را به سمت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و صمیمیت با کتاب به شکل جدید و خلاقانه هدایت کرد.

کتاب ۵۳ داستان از ۵۳ نویسنده کوچک، مدرسه چندپایه شهید موسوی فرد روستای چهکار به تلاش یعقوب ذاکری درباغی و کتاب ۵۶ داستان از ۵۶ نویسنده کوچک، مدرسه جنت کلنتان و خلیل اقصمی تالار میناب به کوشش یعقوب ذاکری درباغی، بتول مظفری، حامد اقدسی مینابی و رضا ذاکری گردآوری شد.

کتاب ۲۳ داستان از ۲۳ نویسنده کوچک، مدرسه سیدالشهدا کرگان قدیم به درایت یعقوب ذاکری درباغی و حسین محتاجی و کتاب ۲۹ داستان از ۲۹ نویسنده کوچک، مدرسه سعدی و امام خمینی بندرکلاهی به همت یعقوب ذاکری درباغی و سلاطون ملاحی کلاهی، پدید آمد.
پیش از این نیز ذاکری درباغی، نخست به همت و همراهی دانش‌آموزان دبستان سحر در روستای خشک‌آباد و شهید موسوی فرد چهکار با وجود همه محدودیت‌ها، ۴ عنوان کتاب مشتمل بر «۹ داستان از ۹ نویسنده کوچک» (شامل داستان‌های دانش‌آموزان پایه سوم در سال ۱۳۹۷)، «۱۵ داستان از ۱۵ نویسنده کوچک» (شامل داستان‌های ۱۵ دانش‌آموز پایه سوم تا ششم دبستان چندپایه سحر خشک‌آباد در سال ۱۳۹۸)، کتاب ۱۶ داستان از ۱۶ نویسنده کوچک (فروردین ۱۴۰۲) و مجموعه «۲۰ داستان از ۲۰ نویسنده کوچک» مدرسه چندپایه شهید موسوی فرد روستای چهکار را چاپ و منتشر کرد.

بلندآوازه کردن نام هرمزگان با فعل خواستن توسط چند معلم خلاق با مدیریت

یعقوب ذاکری درباغی با گشایش و راه‌اندازی یکی از جذاب‌ترین کتابخانه‌های کلاسی کشور در مدرسه چندپایه شهید موسوی فرد در روستای کم برخوردار «چهکار» در بخش بندزرک از توابع شهرستان میناب در شرق هرمزگان رقم خورده است و اینک این تیم همدل به منظور توسعه این شبکه، به شدت نیاز به پشتیبانی معنوی و مالی مسئولان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی استان هرمزگان دارند.

به گزارش ایبنا، کتابخانه مهر دانا مدرسه چندپایه شهید موسوی فرد روستای چهکار شهرستان میناب تاکنون با وجود سختی‌های فراوان و مشکلات مالی و نبود امکانات کافی در روستاهای کم برخوردار و عدم حمایت از سوی مسولین مربوطه، موفق به چاپ ۸ جلد از کتاب‌های بیش از ۲۰۰ دانش آموز و ایجاد شبکه ای از کودکان مناطق اهل سنت و شیعه میناب و تعدادی از بچه‌های شهر رویدر شهرستان بندر خمیر در غرب هرمزگان شده‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها