جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
ترویج مفاهیم پایه منابع طبیعی با مطالعه کتاب امکان‌پذیر است

مرکزی- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خنداب گفت: کتاب می‌تواند راهنما، معلم و مرشد خوبی برای کودکان و نوجوانان باشد تا با دانایی یاریگر و حافظ طبیعت باشند و مفاهیم پایه منابع طبیعی را درک کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، زهره حمیدزاده در دوره آموزشی ترویجی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان با شرکت جمعی از دانش آموزان پایه اول تا پنجم با هدف حفظ محیط زیست، آبخیزداری، طبیعت و مفاهیم پایه منابع طبیعی برگزار شد، گفت: کتاب در روشنگری و دانایی انسان بسیار موثر است و از کودکی بایستی با کتاب دوست و مهربان باشیم.

وی افزود: در برخی کتاب‌ها و قصه‌های کودکان می‌توان با مفاهیم پایه منابع طبیعی، نحوه کاشت بذر و طرح همیاری طبیعت آشنا شد.

حمیدزاده اظهار کرد: کودکان و نوجوانان مهم‌ترین حافظان منابع طبیعی هستند و با توجه به رویکرد جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استفاده از ظرفیت والدین و ارتباط با آنها می‌توان بهترین بهره را برای فرهنگ سازی گرفت.

وی عنوان کرد: با آموزش کودکان و نونهالان و نهادینه کردن فرهنگ درختداری و درختکاری می‌توان در پیشبرد اهداف سازمانی و اجرای هر چند بهتر طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گام برداشت و در آینده ایران آباد و سبز و مردمی با نشاط داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها