شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
دیدار دانشجویان فارسی‌آموز الجزایری با معاون بنیاد سعدی

تعدادی از دختران دانشجوی فارسی آموز الجزاریری با حضور در بنیاد سعدی با معاون بین‌الملل و دیگر مسئولان این بنیاد دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، تعداد ۱۰ نفر از دانشجویان فارسی آموز دانشگاه‌های الجزایر که به ایران سفر کرده‌اند، در بنیاد سعدی حاضر شدند و با مسئولان این بنیاد درباره چگونگی آموزش زبان فارسی و استمرار آن صحبت کردند.

سیدعلی موسوی‌زاده، معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به این دانشجویان گفت: بنیاد سعدی برای آموزش و گسترش زبان فارسی در جهان تشکیل شده و وظیفه این بنیاد تعیین استاندارد یکسان برای آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان است.

وی ادامه داد: از کارهای مهم این موسسه تولید محتوای آموزشی با استفاده از جدیدترین فناوری و روش‌های آموزش زبان در قالب کتاب، فیلم‌های آموزشی و ایجاد سایت‌های آموزش زبان فارسی در فضای مجازی است. یکی دیگر از کارهای بنیاد سعدی، برگزاری دوره‌های دانش افزایی برای افرادی است که زبان فارسی را تا سطح پیش میانی آموخته‌اند.

معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی بیان کرد: بنیاد سعدی در الجزایر نمایندگی دارد که همان رایزنی فرهنگی ایران در آن کشور است و در شهر الجزیره کلاس‌های آموزش زبان فارسی برگزار می‌کند و شما هم می‌توانید در این کلاس‌ها شرکت کنید و فراگیری زبان فارسی را ادامه دهید.

موسوی‌زاده گفت: زبان فارسی بعد از زبان عربی دومین زبان مهم جهان اسلام به شمار می‌رود و بسیاری از منابع اسلامی و همچنین خیلی از نسخه‌های خطی اسلامی به زبان فارسی است. بیش از یک صد هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های ایران در حال تحصیل هستند که همه آنها باید زبان فارسی بدانند.


در ادامه این جلسه امیر احمدی، مدیر آموزش بنیاد سعدی ضمن تشریح فرایند آموزش زبان فارسی در این بنیاد رعایت اصول آموزشی از جمله طول دوره زمانی آموزش و منابع مورد استفاده را مورد توجه و تاکید قرار داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها